Specjalista ds. Emisji – szkolenie 6-7.02.2024

    Ranga Wydarzenia

    Organizowane przez nas szkolenie Specjalista ds. Emisji jest unikalne na tle szkoleń oferowanych na rynku. Dwa intensywne dni szkolenia poświęcamy w całości zarządzaniu emisjami do powietrza w zakładach przemysłowych. Starannie wybrane tematy zapewniają wiedzę o fundamentalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa prawnego emisji i ochrony środowiska. Szkolenie poprowadzi troje ekspertów z dziedziny emisji przemysłowych, analiz statystycznych i pomiarów.

    Główną część szkolenia poprowadzi wieloletni praktyk, ekspert w zakresie weryfikacji emisji, biegły w postępowaniach sądowoadministracyjnych, autor wielu opinii dot. emisji i oddziaływania na powietrze atmosferyczne. Zagadnienia omawiane w tej części szkolenia są efektem kilkunastu lat doświadczenia eksperta oraz studium kilkuset przypadków przedyskutowanych w ramach szkoleń i warsztatów organizowanych przez redakcję portalu Wszystkooemisjach.pl, w których uczestniczyli przedstawiciele ministerstw, urzędów marszałkowskich, starostw, GIOŚ, WIOŚ, RDOŚ i uczelni akademickich.

    Część szkolenia dotyczącą analiz statystycznych wyników pomiarów emisji, w tym oceny funkcji emisji i odrzucania wyników odstających poprowadzi profesor UMK w Toruniu w Katedrze Statystyki Matematycznej i Eksploracji Danych.

    Część szkolenia dotyczącą przygotowania instalacji do pomiarów emisji poprowadzi kierownik laboratorium emisyjnego EKOKINETYKA, posiadający wieloletnie doświadczenie w dostosowywaniu instalacji przemysłowych do potrzeb pomiarów oraz wdrażaniu metod pomiarowo-badawczych, wraz z ich implementowaniem na potrzeby zakładów.

    Do kogo adresowane jest szkolenie?

    Zakres i treść szkolenia zostały opracowane z myślą o specjalistach zajmujących się emisjami do powietrza z zakładów przemysłowych. W dotychczasowych edycjach szkolenia licznie uczestniczyli:

    - specjaliści ds. ochrony środowiska w zakładach produkcyjnych

    - specjaliści z firm konsultingowych

    - urzędnicy administracji rządowej i samorządowej

    Szkolenie adresowane jest do specjalistów, którzy chcą osiągnąć wysoki poziom kompetencji, umożliwiający prowadzenie ochrony środowiska w zakresie emisji w sposób swobodny i bezpieczny, pomimo skomplikowanego charakteru zagadnienia.

    Co jest celem szkolenia?  

    Celem szkolenia jest zapewnić kadrze najwyższy możliwy poziom kompetencji z dziedziny emisji do powietrza.

    Specjalista po naszym szkoleniu samodzielnie i prawidłowo identyfikuje źródła emisji w zakładzie. Potrafi obliczyć emisje w sposób zapewniający prawidłową sprawozdawczość KOBiZE, GUS, PRTR oraz naliczenie opłat zgodnie z zasadami Prawa ochrony środowiska i orzecznictwem sądowym. Stanowi kluczowe wsparcie procesu inwestycyjnego. Potrafi zweryfikować dokumentację o wydanie decyzji środowiskowej, pozwolenia zintegrowanego, pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza lub zgłoszenia, tak aby nie stanowiły zagrożenia dla zakładu, a uzyskane decyzje były przyjazne w stosowaniu. Zarządza emisjami w zakładzie z zastosowaniem zaawansowanych metod, zapewniając wysoki poziom ochrony środowiska, bezpieczeństwo prawne zakładu, bezproblemową weryfikację ISO i kontrolę WIOŚ.

    Formuła szkolenia

    Szkolenie stanowi kompendium wiedzy o zarządzaniu emisjami do powietrza w zakładzie przemysłowym, produkcyjnym. Zaczynając do zasad określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska i odnosząc je do praktycznych aspektów emisji omawiamy konsekwencje prawne, w tym w zakresie sprawozdawczości, które w praktyce decydują o rozstrzygnięciach w postępowaniach administracyjnych, orzeczeniach sądowych i przebiegu kontroli.

    Szkolenie jest prowadzone w nowej formule, która łączy zalety szkolenia tradycyjnego (możliwość przedyskutowania ważnych dla Uczestników tematów) i jednocześnie wykorzystuje atuty szkolenia on-line (brak dojazdu, bezpieczeństwo SARS-CoV-2). Szkolenie obejmuje:

    - dzień I (06.02.2024 r. webinarium live): wykłady z możliwością zamieszczenia pytań nadesłanych przed szkoleniem oraz zadaniem pytań w trakcie szkolenia. Przed szkoleniem Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do wydrukowania, co umożliwia wygodne notowanie uwag w trakcie szkolenia,

    - dzień II (07.02.2024 r. warsztaty): trzy bloki tematyczne (budowa arkusza obliczeniowego emisji; nadzór nad emisjami w zakładzie; zapewnienie bezpieczeństwa postępowań), z możliwością zadawania pytań.

    Nowa formuła stanowi dalsze udoskonalenie szkoleń przeprowadzonych w latach 2020-2023, które uzyskały wyjątkowo dobrą ocenę, ponieważ połączyliśmy w nich szeroki zakres przekazywanej wiedzy z możliwością swobodnego omówienia pytań Uczestników. Szkolenia w formule "webinarium+warsztaty" uzyskały bardzo dobre oceny:

    „bardzo dziękuję, bardzo cenna wiedza” (Joanna)

    „dziękuje, bardzo wartościowe szkolenie!” (Agnieszka)

    „dziękuję za szkolenie, od kilkunastu lat nie byłam na tak konkretnym szkoleniu" (Bogumiła)

    „rewelacyjnie poprowadzone szkolenie” (Kinga)

    Zakres szkolenia

    Szko­lenie obejmuje następujące zagadnienia:

    - metody identyfikacji źródeł emisji (planowanie wizji terenowej, analiza procesowa, analiza surowców, analiza eksploatacji urządzeń)

    - wsparcie dla procesu inwestycyjnego (ryzyko postępowania kompensacyjnego, skrócenie czasu uzyskania decyzji poprzez zapewnienie przekonujących danych, ograniczenie ryzyka pominięcia ważnych źródeł)

    - określenie wymagań prawnych wobec emisji (pozwolenia zintegrowane, sektorowe, rozszerzająca interpretacja instalacji podlegających pod zgłoszenie, standardy emisyjne, dostosowanie do konkluzji BAT)

    - weryfikację rodzajów emitowanych substancji (poziomy dopuszczalne vs wartości odniesienia - konsekwencje prawne dla postępowania)

    - bazy danych o emisjach, metody wskaźnikowe, wykorzystanie wyników pomiarów ciągłych i okresowych

    - dobór metod obliczeniowych i budowa arkusza obliczeniowego emisji z zakładu

    - analizy statystyczne emisji

    - obowiązki sprawozdawcze KOBiZE, GUS, PRTR (zasady sprawozdawczości, powiązania pomiędzy systemami, konsekwencje dla opłat)

    - zapewnienie prawidłowych podstaw do wyznaczenia opłat (interpretacja zasad systemowych zawartych w Prawie ochrony środowiska, orzecznictwo sądowe)

    - optymalizację opłat za korzystanie ze środowiska (zmniejszenie opłat, analiza ryzyka)

    - uniemożliwienie weryfikacji opłaty poprzez zapewnienie najwyższej możliwej jakości obliczeń i dowodów w sprawie na poziomie niemożliwym do osiągnięcia w postępowaniu weryfikacyjnym

    - zagadnienia techniczne (lokalizacja stanowisk do pomiaru emisji, przygotowanie instalacji do pomiarów i nadzór nad ich wykonaniem, nadzór na urządzeniami oczyszczającymi odgazy)

    - nadzór nad dokumentacją i postępowaniem

    Cena Szkolenia

    Koszt szkolenia wynosi 950 zł netto od osoby.

    Prosimy o zapoznanie się z programem i regulaminem Szkolenia oraz o przesłanie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na dole strony.

    Program Szkolenia

    Dzień I   

    06.02.2024 r. Webinarium live

       9:15   

    Rozpoczęcie

    9:15÷11:00  

    Ogólne zagadnienia merytoryczne dot. emisji i zagadnienia prawne:

    Zasady ogólne (prowadzenie postępowania, zbieranie dowodów)

    Metody identyfikacji źródeł emisji (planowanie wizji terenowej, analiza procesowa, analiza surowców, analiza eksploatacji urządzeń)

    Wsparcie dla procesu inwestycyjnego (ryzyko postępowania kompensacyjnego, skrócenie czasu uzyskania decyzji poprzez zapewnienie przekonujących danych, ograniczenie ryzyka pominięcia ważnych źródeł)

    Określenie wymagań prawnych wobec emisji (pozwolenia zintegrowane, sektorowe, rozszerzająca interpretacja instalacji podlegających pod zgłoszenie, standardy emisyjne, dostosowanie do konkluzji BAT)

    11:00÷11:30   

    Przerwa

    11:30÷13:15   

    Obliczenia emisji:

    Analizy statystyczne emisji

    Weryfikację rodzajów emitowanych substancji (poziomy dopuszczalne vs wartości odniesienia – konsekwencje prawne dla postępowania)

    Bazy danych o emisjach, metody wskaźnikowe, wykorzystanie wyników pomiarów ciągłych i okresowych

    13:15÷13:45   

    Przerwa

    13:45÷15:30   

    Sprawozdawczość, opłaty oraz nadzór nad dokumentacją i postępowaniem:

    Dobór metod obliczeniowych i budowa arkusza obliczeniowego emisji z zakładu

    Obowiązki sprawozdawcze KOBiZE, GUS, PRTR (zasady sprawozdawczości, powiązania pomiędzy systemami, konsekwencje dla opłat)

    Zapewnienie prawidłowych podstaw do wyznaczenia opłat (interpretacja zasad systemowych zawartych w Prawie ochrony środowiska, orzecznictwo sądowe)

    Optymalizacja opłat za korzystanie ze środowiska (zmniejszenie opłat, analiza ryzyka)

    Uniemożliwienie weryfikacji opłaty poprzez zapewnienie najwyższej możliwej jakości obliczeń i dowodów w sprawie na poziomie niemożliwym do osiągnięcia w postępowaniu weryfikacyjnym

    Nadzór nad dokumentacją i postępowaniem

    15:30   

    Panel dyskusyjny, zakończenie

    Dzień II   

    07.02.2024 r. Warsztaty obliczeniowe i praktyczne

    9:15   

    Rozpoczęcie

    9:15÷11:00   

    Budowa arkusza obliczeniowego emisji z zakładu:

    Przejmowanie i przetwarzanie danych oraz zapewnienie realizacji wszystkich celów sprawozdawczych i opłat

    Budowanie bazy danych pomiarowych i wyznaczanie wskaźników emisji

    Wybór parametrów odniesienia dla wskaźników (na przykładzie źródła energetycznego)

    Funkcje ograniczające ryzyko błędów przy przejmowaniu danych do systemów sprawozdawczych, w szczególności KOBiZE

    Ćwiczenia z analizy procesowej, surowcowej

    Ćwiczenia z identyfikacji źródeł emisji zorganizowanej i niezorganizowanej

    11:00÷11:30   

    Przerwa

    11:30÷13:15   

    Nadzór nad emisjami w zakładzie:

    Przygotowanie do pomiarów emisji i asysta przy pomiarach

    Kontrola stanowisk pomiarowych

    Kontrola parametrów emitorów

    Tworzenie dokumentacji z nadzoru nad urządzeniami ochronnymi

    13:15÷13:45   

    Przerwa

    13:45÷15:30   

    Zapewnienie bezpieczeństwa postępowań:

    Proces inwestycyjny: studium często pomijanych źródeł i emisji o krytycznym znaczeniu dla pozwoleń następczych. Interpretacja parametrów emisji w decyzjach środowiskowych (koniecznych do dochowania, możliwych do przekroczenia)

    Sprawdzanie dokumentacji (kart informacyjnych, raportów oddziaływania na środowisko, wniosków o pozwolenia następcze, zgłoszeń) – check lista zapewniająca zgodność z P.o.ś.

    Korzystanie z pozwoleń i proces doskonalenia decyzji

    15:30   

    Panel dyskusyjny, zakończenie

    Powyższy program odpowiada typowemu przebiegowi szkolenia przy standardowej intensywności zadawania pytań i może zostać dostosowany do bieżących potrzeb wydarzenia.

    Informacja o trenerach

    szkolenie specjalista emisje 2022 ochrona środowiskaCzęść szkolenia dotyczącą analiz statystycznych emisji prowadzi Agnieszka Goroncy – profesor uniwersytetu w Katedrze Statystyki Matematycznej i Eksploracji Danych WMiI UMK w Toruniu. Jej zainteresowania badawcze związane są z teorią uporządkowanych danych statystycznych, w szczególności ich optymalnych oszacowań. Regularnie wygłasza wykłady podczas konferencji statystycznych w kraju oraz za granicą. Od kilku lat współpracuje w zakresie zastosowań statystyki oraz metod uczenia maszynowego do analizy danych w innych dziedzinach nauki, m.in. w psychologii, ekologii, medycynie, oraz w przemyśle w zakresie analiz emisji zanieczyszczeń do środowiska. Jako nauczyciel akademicki od niemal 20 lat prowadzi zajęcia dydaktyczne, m.in. z wykorzystaniem środowiska analiz statystycznych R oraz oprogramowania IBM SPSS Statistics, w tym kursy akredytowane przez firmę Predictive Solutions.

    szkolenie specjalista ds ochrony środowiska 2022Główną część szkolenia prowadzi Bartosz Kuśmidrowicz – ekspert z dziedziny emisji przemysłowych, weryfikator systemów zarządzania emisjami, autor wielu ekspertyz dot. emisji i oddziaływania na powietrze atmosferyczne, w tym opinii wykorzystywanych w postępowaniach sądowoadministracyjnych. Biegły w postępowaniach o wydanie pozwoleń. Trener służb ochrony środowiska w zakładach przemysłowych, firm konsultingowych, administracji samorządowej, RDOŚ, WIOŚ i środowisk naukowych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinie obliczeń i sprawdzeń emisji, modelowaniu stężeń imisyjnych, ocenie technicznej źródeł emisji i interpretacji wymagań prawnych. 

    Szkolenie ochrona środowiska 2022 EkokinetykaCzęść szkolenia dotyczącą przygotowania instalacji do pomiarów emisji prowadzi Konrad Jabłoński – kierownik laboratorium emisyjnego EKOKINETYKA, audytor wewnętrzy laboratoriów emisyjnych, wieloletni pracownik laboratoriów emisyjnych w zakresie pomiarów i wdrażania metod pomiarowo-badawczych, wraz z implementowaniem ich na potrzeby zakładów. Posiada wieloletnie doświadczenie w dostosowywaniu instalacji przemysłowych do potrzeb pomiarów w tym ich modyfikacji oraz rozszerzania o elementy ochrony powietrza.

    Wyciąg z Regulaminu szkolenia

    § 2. 1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie przez Zgłaszającego zgłoszenia Uczestników w terminie do dnia 30.01.2024 r.  włącznie i wniesienie w tym terminie opłaty, o której mowa w § 3 ust. 1. W przypadku braku możliwości zapłaty na podstawie faktury proforma, należy skontaktować się z Organizatorem Szkolenia. Liczba miejsc na Szkoleniu jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

    Przejdź do regulaminu szkolenia

    Dane kontaktowe:

    Telefon:

    +48 57 70 55 551
    +48 781 660 335

    e-mail:

    szkolenia@wszystkooemisjach.pl

    Formularz zgłoszeniowy


    pozycje oznaczone * muszą być wypełnione
    Aktualności
    • 12
      kwiecień
      Miło nam potwierdzić termin szkolenia na dzień 4 czerwca br. Szkolenie w całości będzie poświęcone zmianie dyrektywy 2010/75/EU ws. emisji przemysłowych, tak zwanej dyrektywie IED 2.0. Szkolenie poprowadzi wyjątkowy wykładowca – pan Marcin Wiśniewski: ekspert, który brał udział w pracach nad rewizją dyrektywy (ekspert narodowy w Dyrekcji Generalnej ds. środowiska Komisji Europejskiej). Szczegółowe informacje o szkoleniu i zmianie dyrektywy o emisjach przemysłowych na stronie: www.wszystkooemisjach.pl/543
    • 02
      kwiecień
      Wkrótce w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zostanie opublikowana znowelizowana dyrektywa 2010/75/EU ws. emisji przemysłowych, tak zwana dyrektywa IED 2.0. Wprowadza ona wiele nowych obowiązków administracyjnych i sprawozdawczych oraz fundamentalne zmiany w uzgadnianiu warunków pozwoleń zintegrowanych, które odbiją się na wymaganiach i funkcjonowaniu wszystkich branż objętych obecnie pozwoleniami zintegrowanymi, np. w zakresie: - ustalania w pozwoleniach dopuszczalnych wielkości emisji na podstawie analiz wskazujących najniższą osiągalną wartość z przedziału BAT-AELs, - zwiększenia udziału społeczeństwa, - wiążącego charteru niektórych poziomów przygotowania środowiskowego BAT-AEPLs, - planów transformacji wskazujących ścieżkę osiągnięcia przez instalację neutralności klimatycznej, wdrożenia gospodarki w obiegu zamkniętym i eliminacji/ograniczenia emisji. Szczegółowy opis zmian dyrektywy 2010/75/EU zamieściliśmy na stronie www.wszystkooemisjach.pl/543, która jest jednocześnie stroną szkolenia zaplanowanego na 4 czerwca 2024 r.
    • 27
      marzec
      2 kwietnia br. wchodzi z życie rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 8 marca 2024 r. w sprawie weryfikacji dotrzymywania wielkości dopuszczalnej emisji z uwzględnieniem niepewności pomiarowej (Dz.U. poz. 400). Rozporządzenie uzupełnia i rozbudowuje dotychczasowy system oceny wyników pomiarów poprzez odejmowanie niepewności pomiarowych, oparty na zapisach art. 204a ustawy Prawo ochrony środowiska oraz rozporządzenia w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1706). Zmiany obejmują, m.in. określenie maksymalnej wartości niepewności pomiarowej dla pojedynczego wyniku pomiaru dla amoniaku i rtęci, oraz wprowadzenie dla substancji niewymienionych w załączniku do rozp. ogólnej zasady ustalania wartości niepewności pomiarowej dla pojedynczego wyniku pomiaru w uzgodnieniu z organem właściwym do wydania pozwolenia zintegrowanego, na poziomie nie wyższym niż 40 % wielkości dopuszczalnej emisji. Część zapisów nowego rozporządzenia jest tożsama z wymaganiami rozporządzenia w sprawie standardów emisyjnych dla niektórych rodzajów instalacji, źródeł spalania paliw oraz urządzeń spalania lub współspalania odpadów (Dz.U. 2020 poz. 1860), np. w zakresie czasu trwania zakłóceń, w trakcie których nie uwzględnia się w ocenie odnotowywanych wyników pomiarów.
    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Zmiana zasad pozwoleń zintegrowanych / zmiana dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych IED
    Katalizatory do redukcji LZO - Katalizator Grupa PONER
    Operat FB

    Zmiana zasad Pozwoleń Zintegrowanych - Dyrektywa IED 2.0 - szkolenie 4 czerwca 2024

    Zobacz komunikaty JRC/ IPPC Bureau / US EPA / EEA / NIK / ETO / GDOŚ / GIOŚ / WIOŚ / IOŚ / MKiŚ:

    EPA [sprawiedliwość środowiskowa] and DEC Launch Statewide Environmental Justice Listening Tour (05.04.2024)

    IOŚ-PIB: II spotkanie użytkowników serwisu Monitoringu Atmosfery Copernicus Polska (05.04.2024)

    U.S. EPA [przeciwdziałanie pożarom lasów] Pacific Northwest federal, state agencies to collaborate on prescribed fire, smoke management to confront wildfire crisis (05.04.2024)

    EPA [dyfuzja chlorowanych LZO z gruntu do budynków] iProposes Plan to Address Contamination in Buildings at the Meeker Avenue Plume Superfund Site in Brooklyn (05.04.2024)

    KOBiZE: Mechanizm CBAM - sprawozdanie CBAM za pierwszy kwartał 2024 roku oraz Rejestr przejściowy CBAM i wytyczne w języku polskim (04.04.2024)

    U.S. EPA [20 000 000 000 $ na mobilizację prywatnego kapitału i dostarczanie rozwiązań w zakresie czystej energii i klimatu] Biden-Harris Administration Announces $20 Billion in Grants to Mobilize Private Capital and Deliver Clean Energy and Climate Solutions to Communities Across America (04.04.2024)

    WIOŚ w Warszawie: pożar hali magazynowej – zakończenie sprawy ze względu na brak  zagrożeń dla środowiska (29.03.2024)

    U.S. EPA [transport] Biden-Harris Administration Finalizes Strongest Ever Greenhouse Gas Standards for Heavy-Duty Vehicles to Protect Public Health and Address the Climate Crisis While Keeping the American Economy Moving (29.03.2024)

    NIK: kontrola terminów rozpatrywania spraw przez marszałków – na przykładzie postępowań dla wybranych spalarni odpadów (27.03.2024)

    EEA: Change in energy consumption of EU Member States between 2005 and 2022 (26.03.2024)

    EPA [postój autobusów z włączonym silnikiem] enforcement action leads to settlement with school bus transportation company for alleged Clean Air Act violations (26.03.2024)

    NIK: Miasta nadal przegrywają walkę ze spalinami (25.03.2024)

    EEA: Share of energy from renewable sources, by country (25.03.2024)

    EPA [PFAS narażenie poprzez powietrze] issues PFAS test order as part of National Testing Strategy (25.03.2024)

    EEA: Progress towards renewable energy source targets for EU-27 (21.03.2024)

    MKiŚ: Informacje o zmianach w Centralnym Rejestrze Operatorów – CRO (22.03.2024)

    EPA [HFC] reaches settlement with Resonac America for illegal import of super climate pollutant at Port of Los Angeles (21.03.2024)

    U.S. EPA: New Toxics Release Inventory Data Reported (21.03.2024)

    U.S. EPA: Toxic chemical releases have declined 21% in 10 years according to new Toxics Release Inventory data (21.03.2024)

    IPPC Bureau: Europejskie Centrum Innowacji ds. Transformacji Przemysłowej i Emisji INCITE – kluczowy element nowej dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych IED 2.0 (20.03.2024)

    KOBiZE: Konsultacje społeczne projektu rozporządzenia UE dotyczącego weryfikacji danych i akredytacji weryfikatorów w ramach EU ETS (20.03.2024)

    U.S. EPA [transport] Biden-Harris Administration finalizes strongest-ever pollution standards for cars that position U.S. companies and workers to lead the clean vehicle future, protect public health, address the climate crisis, save drivers money (20.03.2024)

    EPA [metan] celebrates 20 years of methane reduction accomplishments at the Global Methane Forum (19.03.2024)

    EEA: Average CO₂ emissions of pools of car manufacturers (18.03.2024)

    EEA: Average CO₂ emissions from new passenger cars and future targets (18.03.2024)

    EEA: Average CO₂ emissions from new vans and future targets (18.03.2024)

    EEA: Average CO₂ emissions and targets of pools of van manufacturers (18.03.2024)

    EEA: Assessing and addressing Europe’s climate risks (15.03.2024)

    EPA [bezwodny amoniak] Settles Chemical Accident Prevention Case in New Bedford (15.03.2024)

    EPA [tlenek etylenu] announces final rule to slash toxic emissions of ethylene oxide and reduce cancer risk (14.03.2024)

    EPA [program rozwoju czujników na bazie dwusiarczku molibdenu MoS2 do wykrywania PFAS w powietrzu] awards nearly $1.2M to student teams for innovative solutions to environmental and public health challenges (14.03.2024)

    EPA [przeładunek benzyn] finalizes commonsense standards to limit air toxic pollution at gasoline distribution facilities (14.03.2024)

    IOŚ-PIB: Zielona transformacja w praktyce –  demonstracja i upowszechnianie korzyści płynących z produkcji biogazu…” (13.03.2024)

    EPA [azbest] takes action against two Rhode Island companies for Clean Air Act Asbestos violations (13.03.2024)

    JRC: Climate-related financial risks are a major challenge (12.03.2024)

    IOŚ-PIB zrealizuje pierwszy w kraju regionalny plan adaptacji do zmian klimatu (11.03.2024)

    EEA: European Climate Risk Assessment (11.03.2024)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Sensitivity of air quality to vehicle ammonia emissions in the United States

    High spatio-temporal resolution predictions of PM2.5 using low-cost sensor data

    Performance evaluation of four sampling techniques and source apportionment for the atmospheric deposition fluxes of polycyclic aromatic hydrocarbons

    Zobacz EUR-Lex:

    Rozporządzenie delegowane Komisji UE 2024/873 z dnia 30 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie delegowane  2019/331 w odniesieniu do przejściowych zasad dotyczących zharmonizowanego przydziału bezpłatnych uprawnień do emisji w całej Unii (04.04.2024)

    Zalecenie Rady z dnia 25 marca 2024 r. w sprawie kontynuowania skoordynowanych środków zmniejszających zapotrzebowanie na gaz (27.03.2024)

    Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego „Kształtowanie nowej europejskiej strategii na rzecz rynku wewnętrznego: uwzględnić wyzwania w zakresie konkurencyjności i technologii oraz wyzwania społeczne i ekologiczne dla naszych przedsiębiorstw” (26.03.2024)

    Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego „Wspólny komunikat do Parlamentu Europejskiego i Rady – Nowe perspektywy dotyczące związku między klimatem a bezpieczeństwem: uwzględnianie wpływu zmiany klimatu i degradacji środowiska na pokój, bezpieczeństwo i obronę” (26.03.2024)

    Poprawki przyjęte przez Parlament Europejski w dniu 13 września 2023 r. w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (22.03.2024)

    Sprostowanie do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/959 z dnia 10 maja 2023 r. zmieniającej dyrektywę 2003/87/WE ustanawiającą system handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych w Unii oraz decyzję (UE) 2015/1814 w sprawie ustanowienia i funkcjonowania rezerwy stabilności rynkowej dla unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (22.03.3034)

    Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2024/861 z dnia 15 marca 2024 r. w sprawie uznania sprawozdania zawierającego informacje o typowym poziomie emisji gazów cieplarnianych pochodzących z uprawy rzepaku w Kanadzie na podstawie art. 31 ust. 3 i 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/2001 (19.03.2024)

    Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Europejski Zielony Ład a zdrowie (18.03.2024)

    Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – W kierunku zintegrowanego podejścia politycznego UE wspierającego innowacje ukierunkowane na konkretny obszar z myślą o transformacji ekologicznej i cyfrowej (18.03.2024)

    Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Ekologizacja transportu towarowego (18.03.2024)

    Zalecenie Komisji (UE) 2024/608 z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie spójności środków przyjętych przez Polskę z unijnym celem neutralności klimatycznej i z zapewnianiem postępów w zakresie przystosowania się do zmiany klimatu (07.03.2024)