Regulamin szkolenia pn. Nowelizacja dyrektywy 2010/75/UE ws. emisji przemysłowych IED - 4 czerwca 2024
Zastosowane skróty:
- szkolenie pn. Nowelizacja dyrektywy 2010/75/UE ws. emisji przemysłowych IED - 4 czerwca 2024 nazywane jest dalej w skrócie „Szkoleniem”
- regulamin Szkolenia: nazywany jest dalej w skrócie „Regulaminem”
Niniejszy Regulamin określa zasady organizacji Szkolenia i uczestnictwa w Szkoleniu oraz wykorzystywania materiałów szkoleniowych.
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Przedmiotem Szkolenia jest nowelizacja dyrektywy 2010/75/EU ws. emisji przemysłowych (IED). Szkolenie obejmuje następujące kwestie:
a) Wielkości dopuszczalnej emisji ustalane w pozwoleniu na podstawie analizy przeprowadzonej przez prowadzącego instalację, wskazującej najniższą osiągalną wartość z przedziału BAT AELs
b) Monitoring jakości środowiska w przypadku uzyskania odstępstwa od BAT AELs, gdzie decyzja czy taki obowiązek nałożyć czy nie pozostaje w dużej mierze w gestii organu ochrony środowiska
c) Zwiększenie zakresu udziału społeczeństwa, co będzie wymagało istotnego doprecyzowania obowiązujących przepisów zarówno na poziomie rozporządzeń jak i wytycznych/poradników
d) Wiążący charter niektórych poziomów przygotowania środowiskowego (BAT AEPLs)
e) Rozbudowany zakres obowiązkowego systemu zarządzania środowiskiem (EMS) obejmujący m.in. inwentaryzację substancji chemicznych oraz ocenę wpływu tych substancji na ludzi i środowisko jak również analizę możliwości ich zastąpienia bezpieczniejszymi odpowiednikami
f) Powołanie centrum innowacji i promocja tychże w Konkluzjach BAT np. poprzez dłuższy (6-cio letni) okres na dostosowanie. Istotne będzie zaangażowanie krajowej administracji jak i przemysłu w proces identyfikacji innowacji mających potencjał na zaistnienie w przyszłych Konkluzjach BAT
g) Opracowanie do 30 czerwca 2030 (dla branż energochłonnych) Planów Transformacji wskazujących ścieżkę osiągnięcia przez instalację neutralności klimatycznej, wdrożenia gospodarki w obiegu zamkniętym i eliminacji/ograniczenia emisji
h) Obowiązek okresowej weryfikacji aktualności i poprawności Planów Transformacji oraz EMS przez nieżelazne jednostki/podmioty weryfikujące lub certyfikujące
i) Nowe reguły oceny zasadności udzielenia odstępstwa od BAT AELs oraz oceny uznawania wielkości dopuszczalnej emisji za dotrzymane – obydwa zagadnienia mają zostać doprecyzowane w formie osobnych decyzji wykonawczych Komisji. Będzie to wymagało zaangażowania ze strony krajowej administracji jak prawdopodobnie wsparcia ze strony przemysłu
j) Pozwolenia zintegrowane dla nowych branż nieobjętych dotychczas zakresem dyrektywy
k) Wdrożenie nowych przepisów dotyczących odszkodowań i kar, tak by właściwie odzwierciedlić zapisy dyrektywy bez tworzenia nadregulacji i w sposób umożliwiających ich proporcjonalne i racjonalne stosowanie
2. Organizatorem Szkolenia jest Biuro Ocen Środowiskowych SOLUTION należące do Bartosza Kuśmidrowicza prowadzącego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG nr 000521399/2014, NIP 898-186-41-57, REGON 341558867 (siedziba Glewo 29A, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą), zwane dalej "Organizatorem".
3. Zgłoszeniem w rozumieniu Regulaminu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego Uczestników i jego przesłanie za pośrednictwem strony internetowej https://wszystkooemisjach.pl/543 oraz uiszczenie opłaty za uczestnictwo Uczestników w terminie wskazanym w § 2 ust. 1. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia. Dokonanie zgłoszenia jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków.
4. Zgłoszenia może dokonać wyłącznie Podmiot, od którego Organizator zaakceptował zgłoszenie przesłane za pośrednictwem strony internetowej https://wszystkooemisjach.pl/543 Organizator zastrzega sobie prawo odrzucenia zgłoszenia skierowanego przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora, w szczególności podmioty organizujące szkolenia. Dla wykładowców szkoleń Organizator przewiduje inne szkolenia niż niniejsze.
5. Podmiot, który poprzez przesłanie formularza zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury proforma lub indywidualnego uzgodnienia płatności po szkoleniu jest w rozumieniu Regulaminu Zgłaszającym.
6. Osoby zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu są w rozumieniu Regulaminu "Uczestnikami".
7. Szkolenie odbywa się w formule „Webinarium”, według programu wskazanego przez Organizatora na stronie https://wszystkooemisjach.pl/543.
8. Pytania do omówienie podczas Szkolenia (z zakresu Szkolenia) należy przesyłać na adres: szkolenia@wszystkooemisjach.pl do dnia 28.05.2024 r. Pytania powtarzające się będą aglomerowane.
9. Szkolenie odbędzie się za pomocą platformy cyfrowej. Logowanie do platformy wymaga podania trzech informacji:
- imienia (będzie widoczne dla pozostałych Uczestników),
- adresu mailowego (nie będzie widoczny),
- hasła (nie będzie widoczne).
Rekomendowanym sposobem dostępu do platformy szkoleniowej jest zainstalowanie aplikacji. Szkolenie jest również dostępne za pomocą przeglądarki internetowej Google Chrome, Edge, Opera, Safari lub Firefox. W razie braku mikrofonu w komputerze Uczestnika, Uczestnik może zadać pytanie poprzez komunikator tekstowy.
10. Szkolenie oznacza wyłącznie udział Uczestnika w Szkoleniu polegający na wysłuchaniu treści Szkolenia, czytaniu treści materiałów szkoleniowych, zadawaniu pytań. Zabronione jest nagrywanie Szkolenia, ponowne odtwarzanie, w szczególności jako inne szkolenie lub część innego szkolenia, spotkania, albo jakiegokolwiek wydarzenia, albo udostępnianie w jakiejkolwiek postaci i w jakimkolwiek celu. Poprzez udział w Szkoleniu Uczestnik nie nabywa praw autorskich do dźwięku i obrazu prezentowanych podczas Szkolenia. Treści te są chronione prawem własności intelektualnej. Zgłoszenie na Szkolenie oznacza akceptację przez Uczestnika prawa Organizatora do ochrony własności intelektualnej Szkolenia oraz zobowiązanie prawne do respektowania tego prawa.
11. Ochroną własności intelektualnej objęte są również materiały szkoleniowe, które Uczestnicy otrzymują przed Szkoleniem lub w jego trakcie (prezentacja wraz z załącznikami). Niedopuszczalne jest udostępnianie przez Uczestnika ww. materiałów szkoleniowych w całości, ani w części, w szczególności jako elementy własnych szkoleń, prezentacji lub w jakikolwiek inny sposób, zarówno w postaci drukowanej, jak i elektronicznej, ani w jakiejkolwiek innej formie. Zgłoszenie na szkolenie oznacza akceptację przez Uczestnika prawa Organizatora do ochrony własności intelektualnej ww. materiałów szkoleniowych oraz zobowiązanie prawne do respektowania tego prawa.
§ 2
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie przez Zgłaszającego zgłoszenia Uczestników w terminie do dnia 28.05.2024 r. włącznie i wniesienie w tym terminie opłaty, o której mowa w § 3 ust. 1. W przypadku braku możliwości zapłaty na podstawie faktury proforma, należy skontaktować się z Organizatorem Szkolenia. Liczba miejsc na Szkoleniu jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
2. Zgłoszenie zostaje wstępnie zatwierdzone przez Organizatora poprzez przesłanie na wskazany przez Zgłaszającego adres e-mail wiadomości z potwierdzeniem zgłoszenia oraz wystawienie faktury proforma.
3. Zgłoszenie zostaje ostatecznie zatwierdzone po wniesieniu przez Zgłaszającego na rachunek organizatora opłaty, o której mowa w § 3 ust. 1.
4. Zamiast Zgłoszonego Uczestnika w Szkoleniu może wziąć udział inna osoba znajdująca się w strukturze Zgłaszającego, pod warunkiem przesłania jej danych drogą mailową w terminie do dnia 02.06.2024 r.
5. Niewzięcie udziału w Szkoleniu przez Uczestnika oznacza rezygnację, o której mowa w § 4 ust. 4 i nie upoważnia Zgłaszającego do uczestnictwa zgłoszonego, ani żadnego innego uczestnika w Szkoleniu w innym terminie, ani jakiejkolwiek innej formy równoważenia kosztu.
§ 3
Koszt Szkolenia i warunki płatności
1. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi 950 zł netto. Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje udział w Webinarium oraz materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
2. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą proforma należy dokonać do dnia 28.05.2024 r. na numer rachunku bankowego wskazany na fakturze.
3. Niedokonanie wpłaty jest jednoznaczne z Rezygnacją przez Zgłaszającego i odrzuceniem zgłoszenia przez Organizatora, za wyjątkiem płatności na podstawie ustaleń indywidualnych.
4. W przypadku wykorzystania przez Zgłaszającego Szkolenia do kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego pracowników oraz finansowanego w całości ze środków publicznych, koszt Szkolenia nie podlega opodatkowaniu vat (świadczenie usług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane), zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit c Ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. 2024 poz. 361).
W pozostałych przypadkach do ceny netto należy doliczyć 23% podatku vat.
5. Zgłaszający, dla którego w myśl ust. 2 koszt Szkolenia nie podlega opodatkowaniu vat dokonując Zgłoszenia jest zobowiązany zaznaczyć w formularzu zgłoszeniowym przesyłanym za pośrednictwem strony internetowej https://wszystkooemisjach.pl/543 opcję „Zwolnienie z podatku VAT - wykorzystanie Szkolenia do kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego pracowników oraz finansowanego w całości ze środków publicznych (świadczenie usług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane) zgodnie z treścią art. 43 ust.1 pkt 29 lit c Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług”.
§ 4
Warunki Rezygnacji ze Szkolenia
1. Zgłaszający może dokonać Rezygnacji z uczestnictwa zgłoszonych Uczestników w każdym momencie z zachowaniem warunków określonych w poniższych ustępach. Organizator zastrzega sobie natomiast prawo odwołania Szkolenia. W przypadku odwołania Szkolenia przez Organizatora, Organizator poinformuje Zgłaszających o odwołaniu Szkolenia za pomocą poczty elektronicznej i w terminie 5 dni od odwołania Szkolenia dokona zwrotu 100% wpłaconej wartości kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja.
2. Rezygnacji dokonuje Zgłaszający za pośrednictwem listu elektronicznego wysłanego z adresu e-mail, który został podany w Zgłoszeniu, na adres Organizatora.
3. W przypadku rezygnacji do dnia 28.05.2024 r. włącznie, Zgłaszający nie ponosi żadnych kosztów wynikających ze zgłoszenia. Organizator w terminie 5 dni od dnia rezygnacji dokonuje zwrotu 100% wpłaconej wartości kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja.
4. W przypadku rezygnacji po dniu 28.05.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT. Organizator w takim przypadku nie dokonuje zwrotu wpłaconej opłaty. W przypadku rezygnacji po dniu 28.05.2024 r. pokrycie kosztów nie upoważnia Zgłaszającego do uczestnictwa w Szkoleniu, ani do uczestnictwa w Szkoleniu w innym terminie, ani jakiejkolwiek innej formy równoważenia kosztu.
§ 5
Zasady przetwarzania danych osobowych przez Organizatora oraz prawa przysługujące osobom, których dotyczą dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator Szkolenia oraz, w zakresie adresu e-mail (potrzebnego do zalogowania na Webinarium), dostawca platformy Szkolenia on-line.
2. Dane osobowe przedstawicieli Zgłaszających oraz Uczestników przetwarzane są wyłącznie w celu zapewnienia Uczestnikom udziału w Szkoleniu. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
3. Podając dane osobowe Zgłaszający oraz Uczestnicy Szkolenia wyrażają zgodę na ich przetwarzanie w zakresie oraz na warunkach określonych w niniejszym paragrafie. Zakres przetwarzania danych na potrzeby Szkolenia jest ograniczony do minimum i obejmuje wyłącznie imię i nazwisko oraz adres e-mail Uczestnika i nr telefonu kontaktowego Zgłaszającego. Przetwarzanie danych osobowych w ramach Szkolenia obejmuje ich wykorzystanie do zapewnienia dostępu do Szkolenia oraz przesłania materiałów szkoleniowych, faktury proforma oraz faktury vat. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez Prelegenta oraz Opiekunów Szkolenia.
4. W każdym momencie procesu zgłoszenia Uczestników na Szkolenie oraz po zakończeniu Szkolenia przedstawiciele Zgłaszających oraz Uczestnicy mają możliwość dostępu do podanych przez siebie danych osobowych, żądania sprostowania lub usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Żądanie składa się na adres e-mail szkolenia@wszystkooemisjach.pl lub drogą korespondencyjną na dres siedziby Organizatora.
5. Przedstawicielom Zgłaszających oraz Uczestnikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane kontaktowe:
Telefon:
+48 57 70 55 551
+48 781 660 335
e-mail:
szkolenia@wszystkooemisjach.pl