Szkolenia

    szkolenia ochrona środowiska

    Oferta Wszystkooemisjach.pl obejmuje następujące szkolenia:

    • szkolenie ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ ZANIECZYSZCZEŃ:

    - dla firm konsultingowych: szkolenie OPERAT OCHRONY POWIETRZA

    - dla administracji: szkolenie SPRAWDZANIE OPERATÓW OCHRONY POWIETRZA

    • szkolenie OCHRONA ŚRODOWISKA W ZAKŁADZIE PRZEMYSŁOWYM / PRODUKCYJNYM
    - ZARZĄDZANIE EMISJAMI

    • szkolenie EMISJA – BILANS LZO

    Szkolenie ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ ZANIECZYSZCZEŃ /
    OPERAT OCHRONY POWIETRZA

    Szkolenie dla firm konsultingowych stanowi kompendium wiedzy o metodyce referencyjnej obliczania rozprzestrzeniania substancji w powietrzu. Uczestnicy uzyskują wiedzę o wymaganiach metodyki, jej ograniczeniach i ich konsekwencjach prawnych dla oceny dotrzymania normatywów jakości powietrza. Zagadnienia omawiane są od podstaw do najwyższego poziomu szczegółowości, zarówno w teorii, jak i na podstawie przykładów praktycznych.

    Szkolenie OPERAT OCHRONY POWIETRZA obejmuje:

    - kryteria oceny jakości powietrza atmosferycznego,

    - dobór podokresów emisji oraz podział emisji pomiędzy podokresami (omówienie metod doboru podokresów i znaczenia relokacji emisji dla wyników modelowania),

    - charakterystykę parametrów emisji dla źródeł punktowych, liniowych i powierzchniowych, wraz z oceną znaczenia poszczególnych parametrów dla wyników obliczeń,

    - wybór substancji do obliczeń, w tym określanie składu frakcyjnego pyłów i gęstości,

    - warunki modelowania (zasady wykorzystywania informacji o tle zanieczyszczenia powietrza i rocznych ocen jakości powietrza, zasady doboru charakterystyk meteorologicznych, obliczenia współczynnika aerodynamicznej szorstkości terenu),

    - obliczenia stężeń imisyjnych: dostosowanie zakresu obliczeń do celów modelowania (zakres skrócony / zakres pełny), dobór sieci obliczeniowych i punktów dodatkowych,

    - interpretacje wyników obliczeń i sposoby ich prezentacji,

    - metody kontroli poprawności danych i techniki unikania błędów,

    - warunki postępowania kompensacyjnego.

    Szkolenie OPERAT OCHRONY POWIETRZA / ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ ZANIECZYSZCZEŃ trwa 1 dzień (do 8 godzin). Przykłady praktyczne omawiane są na podstawie modeli utworzonych w programie Operat FB.

    Szkolenie ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ ZANIECZYSZCZEŃ /
    SPRAWDZANIE OPERATÓW OCHRONY POWIETRZA

    Szkolenie dla administracji umożliwia prawidłową weryfikację operatów ochrony powietrza stanowiących podstawę wniosków o wydanie / zmianę pozwolenia zintegrowanego, pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, zgłoszenia instalacji, a także raportów oddziaływania na środowisko i kart informacyjnych przedsięwzięć. Uczestnicy zyskują wiedzę o metodach kontroli ww. operatów na zgodność z metodyką referencyjną obliczania rozprzestrzeniania substancji w powietrzu oraz prawidłowości założeń dotyczących emisji i warunków lokalnych zakładu. Zakres szkolenia obejmuje wymagania metodyki referencyjnej i jej ograniczenia, wraz z oceną konsekwencji prawnych dla oceny dotrzymania normatywów jakości powietrza. Zagadnienia omawiane są od podstaw do najwyższego poziomu szczegółowości, zarówno w teorii, jak i na podstawie przykładów praktycznych.

    Szkolenie SPRAWDZANIE OPERATÓW OCHRONY POWIETRZA obejmuje ponadto:

    - metody oceny założeń do modelowania dotyczących emisji, w tym:

    • zakresu ocenianych substancji,
    • modelu emisji,
    • równoczesności pracy źródeł emisji,
    • parametrów emitorów oraz źródeł liniowych i powierzchniowych, wraz z oceną znaczenia poszczególnych parametrów dla wyników obliczeń,

    - metody oceny warunków modelowania (zasady wykorzystywania informacji o tle zanieczyszczenia powietrza i rocznych ocen jakości powietrza, zasady doboru charakterystyk meteorologicznych, obliczenia współczynnika aerodynamicznej szorstkości terenu),

    - metody oceny kryteriów jakości powietrza atmosferycznego (konsekwencje różnic pomiędzy standardami jakości powietrza i wartościami odniesienia),

    - metody sprawdzania obliczeń stężeń imisyjnych: (zakres skrócony / zakres pełny), dobór sieci obliczeniowych i punktów dodatkowych,

    - metody oceny wyników obliczeń i ich graficznej prezentacji,

    - podstawy merytoryczne postępowania kompensacyjnego.

    Oprócz części teoretycznej i ćwiczeń do dyspozycji uczestników jest panel dyskusyjny. Szkolenie SPRAWDZANIE OPERATÓW OCHRONY POWIETRZA trwa 1 dzień (do 8 godzin).

    Szkolenie OCHRONA ŚRODOWISKA W ZAKŁADZIE PRZEMYSŁOWYM /
    PRODUKCYJNYM - ZARZĄDZANIE EMISJAMI

    Szkolenie OCHRONA ŚRODOWISKA W ZAKŁADZIE PRZEMYSŁOWYM zapewnia wiedzę o sposobach wyznaczania emisji, metodach prowadzenia wewnętrznych audytów, narzędziach do bilansowania emisji i sprawozdawczości. Obejmuje również aspekty prawne dotyczące eksploatacji instalacji i procesu inwestycyjnego. W ramach szkolenia uczestnicy mają możliwość przedyskutowania problematycznych zagadnień i wypracowania odpowiednich rozwiązań.

    Zakres szkolenia OCHRONA ŚRODOWISKA W ZAKŁADZIE PRZEMYSŁOWYM obejmuje:

    - metody identyfikacji źródeł emisji,

    - określenie wymagań prawnych wobec instalacji,

    - weryfikację rodzajów emitowanych substancji,

    - dobór metod obliczeniowych i przykłady narzędzi do efektywnego bilansowania emisji,

    - zarządzanie środowiskowe,

    - określenie obowiązków sprawozdawczych,

    - optymalizację opłat za korzystanie ze środowiska,

    - zagadnienia techniczne: nadzór na urządzeniami oczyszczającymi odgazy, lokalizację stanowisk do pomiaru emisji,

    - planowanie pomiarów emisji, przygotowanie instalacji do pomiarów i nadzór nad ich wykonaniem.

    Szkolenie trwa 1 dzień (do 8 godzin). Oprócz części teoretycznej szkolenie obejmuje ćwiczenia z obliczeń emisji i budowy systemu bilansowania emisji.

    Szkolenie EMISJA – BILANS LZO

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób sporządzających bilans lotnych związków organicznych, zarówno dla instalacji podlegających pod standardy emisyjne, jak i pozostałych, w których wykorzystywane są rozpuszczalniki organiczne. Część teoretyczną, obejmującą szczegółowy opis metod wyznaczania składowych bilansu uzupełnia blok ćwiczeń z obliczania strumieni LZO oraz sposobów postępowania w przypadku sprzecznych danych lub ich braku.

    Szkolenie EMISJA BILANS LZO obejmuje następujące zagadnienia:

    - omówienie konsekwencji definicji LZO,

    - zasady wykorzystywania danych zawartych w kartach charakterystyki substancji niebezpiecznej MSDS,

    - metody identyfikacji strumieni procesowych,

    - wyznaczanie masy LZO w poszczególnych strumieniach (surowcach, produktach, odpadach, ściekach, emisji zorganizowanej),

    - techniki obliczeniowe,

    - sprawdzenie warunków dotrzymania standardu,

    - analizę konsekwencji prawnych emisji wyznaczonych na podstawie bilansu LZO,

    - analizę opłat za korzystanie ze środowiska.

    Szkolenie trwa 1 dzień (do 8 godzin). Część teoretyczna dotycząca zagadnień ogólnych jest uzupełniona warsztatami obliczeniowymi z bilansów LZO.

    Zapraszamy do przesłania formularza kontaktowego lub skontaktowania się z nami poprzez e-mail: szkolenia@wszystkooemisjach.pl


    pozycje oznaczone * muszą być wypełnione
    Aktualności
    • 22
      luty
      W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (2018/C 054/05) opublikowana została Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska. Ocenie została poddana zarówno implementacja polityki i prawodawstwa UE, jak i ich stosowanie. Do następnego etapu przeglądu, zdaniem Europejskiego Komitetu Regionów, powinna zostać włączona ocena wdrażania dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych. Pozytywnie oceniono zamiar Komisji Europejskiej, co do pogłębienia wiedzy o jakości administracji publicznej w poszczególnych krajach. Komitet zwraca się również do państw członkowskich, by ułatwiały dokonywanie lokalnych i regionalnych przeglądów wdrażania polityki ochrony środowiska odpowiadających przeglądom krajowym. Jednocześnie, zauważając ograniczone zasoby administracji lokalnej do wystarczającego rozwoju własnego know-how w zakresie wymogów regulacyjnych, Komitet wzywa państwa członkowskie oraz władze lokalne i regionalne do zadbania o to, by zasoby finansowe i ludzkie organów ds. środowiska odpowiadały przekazanym zadaniom. Wzywa władze lokalne i regionalne, by przy wsparciu ze strony państw członkowskich skorzystały z pomocy technicznej w ramach europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych w kontekście celu tematycznego 11, aby zwiększyły zdolność instytucjonalną i administracyjną swoich działów ochrony środowiska. Zachęca je również, by wykorzystały program wspierania reform strukturalnych UE do usprawnienia swych organów ds. środowiska. Wzywa władze lokalne i regionalne, by wspierały dobrowolne umowy sektorowe z kluczowymi sektorami przemysłowymi lub umowy między władzami publicznymi a podmiotami społecznymi w celu dostarczenia informacji, rozpoznania problemów i znalezienia rozwiązań. Podkreśla, że UE musi realizować bardziej stanowczą i skuteczną politykę ograniczania zanieczyszczeń u źródła w wielu obszarach polityki ochrony środowiska, gdyż bez tego niemożliwe będzie przestrzeganie różnych aktów prawodawstwa UE dotyczącego norm jakości środowiska na szczeblu lokalnym i regionalnym. Uznaje, że ograniczona dostępność danych nadal powoduje problemy związane z wdrażaniem polityki i prawodawstwa UE, i że władze lokalne i regionalne mają do odegrania kluczową rolę w gromadzeniu wiedzy i danych, dostarczaniu informacji ogółowi społeczeństwa i podnoszeniu świadomości wśród obywateli.
    • 22
      grudzień
      Przedstawiamy postanowienie WSA w Łodzi w sprawie ze skargi na uchwałę Rady Gminy w Czarnożyłach w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Czarnożyły. Argumentacja stron konfrontuje różne interpretacje uciążliwości wykraczającej poza granice działki, do której inwestor posiada tytuł prawny, przeciwstawiając rozumienie pojęcia jako każde, choćby najmniejsze oddziaływanie z interpretacją uciążliwości ponadnormatywnych, czyli przekraczających normy oddziaływań określonych w obowiązujących przepisach prawa.
    • 22
      grudzień
      Artykuł zawiera fragmenty wyroku WSA w Łodzi z dnia 30 listopada 2017 r. oceniającego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ostrówek. Jedną z kluczowych nieprawidłowości było pominięcie w prognozie oddziaływania na środowisko wpływu na ludzi i powietrze projektowanej eksploatacji złoża węgla brunatnego. Sąd za trafne uznał argumenty strony skarżącej, według których w prognozie, mimo uwag do projektu Studium, nie uwzględniono wpływu eksploatacji węgla brunatnego metodą odkrywkową na zanieczyszczenie powietrza w gminie w związku z emisją pyłów, głównie z wyrobiska i zwałowiska zewnętrznego odkrywki. Wobec istotnego naruszenia zasad sporządzania studium WSA w Łodzi stwierdził nieważność w całości studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Szkolenia Bilans LZO
    szkolenia rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń
    Szkolenia Obliczenia emisji
    Operat FB
    OZE Energiczny Obywatel

    Zobacz komunikaty JRC / US EPA / EEA / NIK:

    EEA: Industrial pollution in Europe (22.02.2018)

    Emisje przemysłowe EEA
    © EEA

    U.S. EPA: Talks Water Quality, Biomass Carbon Neutrality, Forest Procurement Practices (13.02.2018)

    U.S. EPA Shell Chemical LP To Install $10 Million In Pollution Monitoring And Control Equipment At Norco Chemical Facility In Louisiana To Resolve Alleged Federal And State Clean Air Violations (12.02.2018)

    EPA awards University of Washington nearly $3 million to further study air pollution & cardiovascular disease link (08.02.2018)

    U.S. EPA, U.S. Department of Justice Finalize Settlement with Sanger, Calif., Winery over Deadly Ammonia Release (05.02.2018)

    U.S. EPA: Naugatuck, Conn. Incinerator to Control Mercury Emissions Under Settlement (01.02.2018)

    EEA: Europe’s transport sector: Aviation and shipping face big challenges in reducing environmental impacts (31.01.2018)

    EEA Report No 24/2017 Fuel quality monitoring under the Fuel Quality Directive (31.01.2018)

    EPA Publishes Annual Toxics Release Inventory Report and Analysis (30.01.2018)

    EPA: Haverhill, Mass. School Bus Company Reduces Idling Under Settlement (29.01.2018)

    EPA: Reducing Regulatory Burdens: EPA withdraws “once in always in” policy for major sources under Clean Air Act (25.01.2018)

    EU: Nowe środki mające pomóc państwom członkowskim w przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony powietrza atmosferycznego (19.01.2018)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Atmospheric dispersion prediction and source estimation of hazardous gas using artificial neural network, particle swarm optimization and expectation maximization

    Potential of select intermediate-volatility organic compounds and consumer products for secondary organic aerosol and ozone formation under relevant urban conditions

    Sources of nitrous oxide and other climate relevant gases on surface area in a dairy free stall barn with solid floor and outside slurry storage OPEN ACCESS

    Impacts of a large boreal wildfire on ground level atmospheric concentrations of PAHs, VOCs and ozone OPEN ACCESS

    Zobacz EUR-Lex:

    Decyzja Rady (UE) 2018/219 z dnia 23 stycznia 2018 r. w sprawie zawarcia Umowy między Unią Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie powiązania ich systemów handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (16.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. przywozić do Unii Europejskiej lub z niej wywozić substancje kontrolowane, które zubożają warstwę ozonową, oraz dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. produkować lub przywozić te substancje do nieodzownych zastosowań laboratoryjnych i analitycznych (15.02.2018)

    Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska (13.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających wprowadzać wodorofluorowęglowodory luzem do obrotu w Unii Europejskiej w 2019 r. (20.01.2019)

    Decyzja Komisji z dnia 18 stycznia 2018 r. ustanawiająca grupę ekspertów ds. przestrzegania prawa ochrony środowiska i zarządzania środowiskiem (19.01.2018)

    Zaproszenie do składania wniosków oraz powiązane działania w ramach planu pracy Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Technologii Ogniw Paliwowych i Technologii Wodorowych na 2018 r. (16.01.2018)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2377 z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie emisji gazów cieplarnianych objętych decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady 406/2009/WE przypadających na poszczególne państwa członkowskie za rok 2015 (19.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2379 z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania Kanady dotyczącego typowego poziomu emisji gazów cieplarnianych wynikających z uprawy surowców rolnych (19.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji  2017/2356 z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia przedstawionego przez Australię sprawozdania dotyczącego typowego poziomu emisji gazów cieplarnianych wynikających z uprawy surowców rolnych (16.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2333 z dnia 13 grudnia 2017 r. określająca limity ilościowe oraz przydział kontyngentów substancji kontrolowanych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1005/2009 w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową na okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia 2018 r. (15.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2117 z dnia 21 listopada 2017 r. ustanawiająca konkluzje dotyczące najlepszych dostępnych technik (BAT) w odniesieniu do produkcji wielkotonażowych organicznych substancji chemicznych zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE (07.12.2017)