RENEXPO biogaz

    Niewykorzystany potencjał biogazu w Polsce

    reeco gaz wysypiskowyW Polsce nadal nie w pełni wykorzystywany i doceniany jest potencjał biogazu. Czy wejście w życie ustawy o OZE będzie ożywi rynek i sprzyjać będzie powstawaniu nowych biogazowni? Jak realizować takie inwestycje, aby przynosiły zyski? Nad tymi oraz wieloma innymi zagadnieniami eksperci będą dyskutować podczas IV Forum Biogazu odbywającego się w ramach piątych Międzynarodowych Targów RENEXPO® Poland.

    Biogaz może być wytwarzany wszędzie tam, gdzie duże ilości biomasy lub stały dopływ związków organicznych mogą stanowić w warunkach beztlenowych pożywkę dla bakterii metanowych. W praktyce oznacza to tyle, że darmowym agregatem energii mogą być m.in. oczyszczalnie ścieków, wysypiska odpadów komunalnych czy odpowiednio ukierunkowane gospodarstwa rolno-przemysłowe. Kogeneracja, czyli równoczesne wytwarzanie ciepła i energii elektrycznej, oparta na biogazie jest wyjątkowo opłacalna w przypadku dostępu do któregoś z tych odnawialnych źródeł energii (OZE).

    Produkcja ciepła i energii elektrycznej w jednym procesie technologicznym gwarantuje poprawę sprawności energetycznej oraz prowadzi do znacznie mniejszego zużycia paliwa w procesach rozdzielonych. Zastosowanie biogazu do produkcji elektryczności i ciepła na sprzedaż może stanowić cenne źródło dochodu dla wielu przedsiębiorstw.

    Z roku na rok rośnie w Polsce moc zainstalowanych elektrowni na biogaz. Obecnie  jest to ponad 190 MW, co jednak plasuje ten rodzaj źródła OZE daleko w tyle za energią wiatrową, wodną czy tą z biomasy. Za kilka miesięcy, 1 stycznia 2016 r., wejdzie w życie ustawa o OZE. Czy nowe przepisy sprzyjać będą rozwojowi elektrowni na biogaz? Czy dostępne technologie spełnią oczekiwania producentów? W końcu, czy klienci zaakceptują ceny i jakość dystrybuowanej energii? To tylko niektóre z ważnych pytań, na które eksperci udzielą odpowiedzi podczas IV Forum Biogazu już 23 września br. w Warszawie.

    Praktycy branży z Polski i z zagranicy podzielą się doświadczeniem z zakresu zarządzenia małymi biogazowniami. Przedstawią możliwości pozyskania dodatkowych źródeł dochodów dla instalacji. W trakcie Forum omówione zostaną także nowe zasady wsparcia biogazowni po wejściu w życie ustawy o OZE oraz perspektywy rozwoju branż do 2020 r. przy wsparciu projektów ze środków unijnych.

    IV Forum Biogazu realizowane jest we współpracy REECO Poland i Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego.

    Wśród wystawców na piątych Międzynarodowych Targach RENEXPO® Poland obecni będą najważniejsi przedstawiciele branży. Najnowsze osiągnięcia technologiczne zaprezentują m.in. Herding Polska, RAV-TECH, NETZSCH Pumpen & Systeme i MWB Power. Eksperci z tych firm doradzą najkorzystniejsze rozwiązania w zakresie dopasowania technologii do indywidualnych potrzeb inwestorów.

    Tematyka dotycząca rozwoju i perspektyw branży biogazu w Polsce poruszana będzie podczas 5-tych Międzynarodowych Targów RENEXPO® Poland. Targi odbędą się 22-24 września br. w Centrum Expo XXI w Warszawie. Wstęp dla zwiedzających jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.

    Międzynarodowe Targi RENEXPO® Poland odbywają się od 2011 r. Przez lata zyskały miano największego i najpopularniejszego w Polsce miejsca spotkań branży OZE w Polsce. Na Targach co roku obecni są najważniejsi producenci i dostawcy usług. Obecne są wiodące firmy z branży – od producentów, przez instalatorów po spółki zarządzające, planistów i branżę finansową. Tylko tu można uczestniczyć w najważniejszych premierach prezentacji osiągnięć i rozwiązań technologicznych. Nawiązać wartościowe kontakty biznesowe i towarzyskie. Dzięki zaangażowanym uczestnikom Targów, stały się one platformą wymiany wiedzy i doświadczeń. Każdego roku znacząco zwiększa się liczba wystawców oraz zwiedzających.

    Więcej informacji na: www.renexpo-warsaw.com

    REECO Poland Sp. z o.o.
    ul. Bartycka 22B/21A
    00-716 Warszawa
    Tel.: +48 (0) 22 266 02 16
    Fax: +48 (0) 22 379 78 60
    info@reeco-poland.pl

    Organizator REECO Poland Sp. z o.o. jest częścią grupy REECO z główną siedzibą w Niemczech i oddziałami w Reutlingen/Niemcy, Salzburg/Austria, Belgrad/Serbia i Arad/Rumunia. Od 1997 roku spotyka się rocznie około 50 000 fachowców z 70 krajów na targach specjalistycznych i kongresach, które organizowane są przez REECO. Wszystkie terminy targów można znaleźć na stronie www.reeco.eu.

    Aktualności
    • 22
      luty
      W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (2018/C 054/05) opublikowana została Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska. Ocenie została poddana zarówno implementacja polityki i prawodawstwa UE, jak i ich stosowanie. Do następnego etapu przeglądu, zdaniem Europejskiego Komitetu Regionów, powinna zostać włączona ocena wdrażania dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych. Pozytywnie oceniono zamiar Komisji Europejskiej, co do pogłębienia wiedzy o jakości administracji publicznej w poszczególnych krajach. Komitet zwraca się również do państw członkowskich, by ułatwiały dokonywanie lokalnych i regionalnych przeglądów wdrażania polityki ochrony środowiska odpowiadających przeglądom krajowym. Jednocześnie, zauważając ograniczone zasoby administracji lokalnej do wystarczającego rozwoju własnego know-how w zakresie wymogów regulacyjnych, Komitet wzywa państwa członkowskie oraz władze lokalne i regionalne do zadbania o to, by zasoby finansowe i ludzkie organów ds. środowiska odpowiadały przekazanym zadaniom. Wzywa władze lokalne i regionalne, by przy wsparciu ze strony państw członkowskich skorzystały z pomocy technicznej w ramach europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych w kontekście celu tematycznego 11, aby zwiększyły zdolność instytucjonalną i administracyjną swoich działów ochrony środowiska. Zachęca je również, by wykorzystały program wspierania reform strukturalnych UE do usprawnienia swych organów ds. środowiska. Wzywa władze lokalne i regionalne, by wspierały dobrowolne umowy sektorowe z kluczowymi sektorami przemysłowymi lub umowy między władzami publicznymi a podmiotami społecznymi w celu dostarczenia informacji, rozpoznania problemów i znalezienia rozwiązań. Podkreśla, że UE musi realizować bardziej stanowczą i skuteczną politykę ograniczania zanieczyszczeń u źródła w wielu obszarach polityki ochrony środowiska, gdyż bez tego niemożliwe będzie przestrzeganie różnych aktów prawodawstwa UE dotyczącego norm jakości środowiska na szczeblu lokalnym i regionalnym. Uznaje, że ograniczona dostępność danych nadal powoduje problemy związane z wdrażaniem polityki i prawodawstwa UE, i że władze lokalne i regionalne mają do odegrania kluczową rolę w gromadzeniu wiedzy i danych, dostarczaniu informacji ogółowi społeczeństwa i podnoszeniu świadomości wśród obywateli.
    • 22
      grudzień
      Przedstawiamy postanowienie WSA w Łodzi w sprawie ze skargi na uchwałę Rady Gminy w Czarnożyłach w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Czarnożyły. Argumentacja stron konfrontuje różne interpretacje uciążliwości wykraczającej poza granice działki, do której inwestor posiada tytuł prawny, przeciwstawiając rozumienie pojęcia jako każde, choćby najmniejsze oddziaływanie z interpretacją uciążliwości ponadnormatywnych, czyli przekraczających normy oddziaływań określonych w obowiązujących przepisach prawa.
    • 22
      grudzień
      Artykuł zawiera fragmenty wyroku WSA w Łodzi z dnia 30 listopada 2017 r. oceniającego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ostrówek. Jedną z kluczowych nieprawidłowości było pominięcie w prognozie oddziaływania na środowisko wpływu na ludzi i powietrze projektowanej eksploatacji złoża węgla brunatnego. Sąd za trafne uznał argumenty strony skarżącej, według których w prognozie, mimo uwag do projektu Studium, nie uwzględniono wpływu eksploatacji węgla brunatnego metodą odkrywkową na zanieczyszczenie powietrza w gminie w związku z emisją pyłów, głównie z wyrobiska i zwałowiska zewnętrznego odkrywki. Wobec istotnego naruszenia zasad sporządzania studium WSA w Łodzi stwierdził nieważność w całości studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Szkolenia Bilans LZO
    szkolenia rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń
    Szkolenia Obliczenia emisji
    Operat FB
    OZE Energiczny Obywatel

    Zobacz komunikaty JRC / US EPA / EEA / NIK:

    EEA: Industrial pollution in Europe (22.02.2018)

    Emisje przemysłowe EEA
    © EEA

    U.S. EPA: Talks Water Quality, Biomass Carbon Neutrality, Forest Procurement Practices (13.02.2018)

    U.S. EPA Shell Chemical LP To Install $10 Million In Pollution Monitoring And Control Equipment At Norco Chemical Facility In Louisiana To Resolve Alleged Federal And State Clean Air Violations (12.02.2018)

    EPA awards University of Washington nearly $3 million to further study air pollution & cardiovascular disease link (08.02.2018)

    U.S. EPA, U.S. Department of Justice Finalize Settlement with Sanger, Calif., Winery over Deadly Ammonia Release (05.02.2018)

    U.S. EPA: Naugatuck, Conn. Incinerator to Control Mercury Emissions Under Settlement (01.02.2018)

    EEA: Europe’s transport sector: Aviation and shipping face big challenges in reducing environmental impacts (31.01.2018)

    EEA Report No 24/2017 Fuel quality monitoring under the Fuel Quality Directive (31.01.2018)

    EPA Publishes Annual Toxics Release Inventory Report and Analysis (30.01.2018)

    EPA: Haverhill, Mass. School Bus Company Reduces Idling Under Settlement (29.01.2018)

    EPA: Reducing Regulatory Burdens: EPA withdraws “once in always in” policy for major sources under Clean Air Act (25.01.2018)

    EU: Nowe środki mające pomóc państwom członkowskim w przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony powietrza atmosferycznego (19.01.2018)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Atmospheric dispersion prediction and source estimation of hazardous gas using artificial neural network, particle swarm optimization and expectation maximization

    Potential of select intermediate-volatility organic compounds and consumer products for secondary organic aerosol and ozone formation under relevant urban conditions

    Sources of nitrous oxide and other climate relevant gases on surface area in a dairy free stall barn with solid floor and outside slurry storage OPEN ACCESS

    Impacts of a large boreal wildfire on ground level atmospheric concentrations of PAHs, VOCs and ozone OPEN ACCESS

    Zobacz EUR-Lex:

    Decyzja Rady (UE) 2018/219 z dnia 23 stycznia 2018 r. w sprawie zawarcia Umowy między Unią Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie powiązania ich systemów handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (16.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. przywozić do Unii Europejskiej lub z niej wywozić substancje kontrolowane, które zubożają warstwę ozonową, oraz dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. produkować lub przywozić te substancje do nieodzownych zastosowań laboratoryjnych i analitycznych (15.02.2018)

    Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska (13.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających wprowadzać wodorofluorowęglowodory luzem do obrotu w Unii Europejskiej w 2019 r. (20.01.2019)

    Decyzja Komisji z dnia 18 stycznia 2018 r. ustanawiająca grupę ekspertów ds. przestrzegania prawa ochrony środowiska i zarządzania środowiskiem (19.01.2018)

    Zaproszenie do składania wniosków oraz powiązane działania w ramach planu pracy Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Technologii Ogniw Paliwowych i Technologii Wodorowych na 2018 r. (16.01.2018)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2377 z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie emisji gazów cieplarnianych objętych decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady 406/2009/WE przypadających na poszczególne państwa członkowskie za rok 2015 (19.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2379 z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania Kanady dotyczącego typowego poziomu emisji gazów cieplarnianych wynikających z uprawy surowców rolnych (19.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji  2017/2356 z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia przedstawionego przez Australię sprawozdania dotyczącego typowego poziomu emisji gazów cieplarnianych wynikających z uprawy surowców rolnych (16.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2333 z dnia 13 grudnia 2017 r. określająca limity ilościowe oraz przydział kontyngentów substancji kontrolowanych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1005/2009 w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową na okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia 2018 r. (15.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2117 z dnia 21 listopada 2017 r. ustanawiająca konkluzje dotyczące najlepszych dostępnych technik (BAT) w odniesieniu do produkcji wielkotonażowych organicznych substancji chemicznych zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE (07.12.2017)