Warunki korzystania z portalu wszystkooemisjach.pl

    Regulamin nr 1.4 z dnia 1 sierpnia 2016 r.

    1. Definicje

    a) portal  wszystkooemisjach.pl, portal – portal internetowy znajdujący się pod adresem http://www.wszystkooemisjach.pl

    b) administrator - osoba odpowiedzialna za zarządzanie portalem;

    c) indywidualna zgoda administratora – zgoda administratora wyrażona w formie pisemnej na wniosek użytkownika;

    d) użytkownik - każda osoba fizyczna korzystająca z portalu, a także każda osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej korzystająca z portalu,

    e) źródło obce - źródło, z którego zaczerpnięto treści do portalu, i na które powołano się w nim.

    2. Wykorzystywanie treści portalu

    2.1. Przed wykorzystaniem treści portalu należy zapoznać się i zaakceptować warunki określone w niniejszym regulaminie. Sposoby akceptacji warunków opisano w punkcie 7 regulaminu. Korzystanie z portalu oznacza zgodę użytkownika na warunki niniejszego regulaminu.

    2.2. Użytkownik portalu ma prawo do dowolnego wykorzystania treści portalu do celów komercyjnych i niekomercyjnych, bez uzyskania indywidualnej zgody administratora, pod warunkiem akceptacji niniejszego regulaminu, zachowania zasad określonych w punkcie 2.3 i za wyjątkiem przypadków opisanych w punkcie 2.4 i 2.5 oraz 2.6.

    2.3. Warunkiem wykorzystania treści portalu jest podanie adresu źródła, to jest www.wszystkooemisjach.pl. Warunkiem wykorzystania treści portalu na stronie internetowej jest podanie adresu źródła, to jest www.wszystkooemisjach.pl oraz tytułu artykułu stanowiącego jednocześnie link do podstrony, z której wykorzystano materiały.

    W przypadku wykorzystania wyłącznie treści zaczerpniętych do portalu ze źródeł obcych i oznaczonych przypisem wskazującym źródło, użytkownik wykorzystuje materiał pierwotny, to jest materiał opublikowany przez źródło obce, powołując się na nie.

    2.4. Wykorzystanie znacznych części treści portalu (co najmniej 30% treści z co najmniej 3 podstron) w formie elektronicznej lub drukowanej wymaga indywidualnej zgody administratora.

    2.5. Nie wolno podejmować prób uzyskania dostępu do treści portalu w inny sposób niż za pomocą interfejsu dostępnego na stronie http://www.wszystkooemisjach.pl. Nie wolno również podejmować prób utrudnienia dostępu do portalu innym użytkownikom.

    2.6. Nie wolno stosować nazwy www.wszystkooemisjach.pl ani wszystkooemisjach.pl do innych celów niż jako wskazanie źródła treści pobranych z portalu. Nie wolno modyfikować żadnej z tych nazw.

    2.7. Wykorzystanie treści portalu nie zwalnia użytkowników z obowiązku przestrzegania prawa, w tym prawa do własności intelektualnej i prawa patentowego.

    3. Odpowiedzialność portalu za publikowane treści

    3.1. Portal nie ponosi odpowiedzialności za błędne wykorzystanie publikowanych treści, w szczególności za skutki przyjęcia uniwersalnych wskaźników bez prawidłowej analizy uwarunkowań instalacji lub źródła, dla których użytkownik zastosował wskaźniki opublikowane na portalu.

    Każde zagadnienie emisyjne wymaga przeprowadzenia indywidualnej analizy wszystkich aspektów i uwarunkowań, i nie może być uproszczone wyłącznie do ogólnych zasad przedstawionych na portalu. Zastosowanie opublikowanych treści, w tym wskaźników emisji bez niezbędnej analizy, czy są one adekwatne do indywidualnego przypadku rozpatrywanego przez użytkownika może skutkować poważnymi błędami, mimo że do analiz wykonywanych na potrzeby portalu wybierane są powszechnie wykorzystywane w instalacjach techniki i materiały.

    Portal nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego zastosowania rozwiązań opublikowanych dla konkretnych przypadków i sytuacji, wykorzystanych przez użytkownika jako zasady uniwersalne.

    Użytkownik zgadza się wykorzystywać treści portalu wyłącznie jako przykłady konkretnych rozwiązań opracowanych na potrzeby portalu, które wskazują możliwości i kierunki analizy zagadnień dotyczących ochrony powietrza, a nie stanowią gotowych rozwiązań, które użytkownik może bezpośrednio zastosować do swoich potrzeb. Stosując przedstawione na portalu treści, użytkownik na własną odpowiedzialność dokonuje ich adaptacji i wdrożenia. Zastosowanie przez użytkownika treści opublikowanych na portalu oznacza tylko i wyłącznie, że użytkownik podziela pogląd przedstawiony na portalu (sposób analizy, algorytm postępowania, metodykę, itd.), oraz że ich zastosowanie poprzedził niezbędną analizą wszystkich uwarunkowań dotyczących rozpatrywanego przez siebie przypadku.

    Portal nie zawiera pełnych treści źródeł obcych, lecz jedynie ich fragmenty, wskazujące dokument jako przydatny w analizie poszczególnych zagadnień. Właściwe wykorzystanie tych fragmentów wymaga niejednokrotnie poznania całej treści źródła obcego. W przypadku zastosowania treści zaczerpniętych ze źródeł obcych użytkownik portalu zobowiązuje się do korzystania z tych źródeł, z zachowaniem zasad właściwych dla tych źródeł, w tym z poszanowaniem praw własności intelektualnej i ochrony patentowej. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treści zaczerpnięte ze źródeł obcych, mimo iż dokonuje w uzasadnionym zakresie ich weryfikacji i oceny wiarygodności.

    3.2. Portal nie ponosi odpowiedzialności za różnice w interpretacji przepisów prawnych. Przedstawione na portalu treści dotyczące wymagań prawnych są interpretacją autorów i odnoszą się wyłącznie do konkretnych sytuacji, zbioru parametrów i uwarunkowań wybranych na potrzeby portalu. Wykorzystanie ich przez użytkownika z pominięciem ogółu uwarunkowań jakie dotyczą jego przypadku, może prowadzić do poważnych konsekwencji. Treści portalu użytkownik może wykorzystywać jedynie jako stanowisko autorów publikacji. W identyfikacji wymagań prawnych oraz wyborze rozwiązań użytkownik zobowiązuje się dokonać analizy indywidualnej. Treści portalu zawierają wybrane fragmenty przepisów prawnych i orzeczeń sądowych. Ich wykorzystanie nie zwalnia z obowiązku stosowania przepisów nieopublikowanych na portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za skutki pominięcia przez użytkownika przepisów prawnych, które nie zostały opublikowane na portalu.

    Portal zapewnia aktualność aktów prawnych oraz źródeł obcych na chwilę opublikowania ich treści na portalu. Użytkownik wykorzystując opublikowane treści zobowiązuje się we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność sprawdzić aktualność przepisów prawnych i źródeł obcych. Portal nie ponosi odpowiedzialności za zastosowanie nieaktualnych przepisów prawnych i źródeł obcych.

    4. Administracja i prawa własności

    Wydawca i administrator portalu:
    BARTOSZ KUŚMIDROWICZ
    Glewo 29A, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
    CEIDG nr 000521399/2014, NIP 898-186-41-57, REGON 341558867

    Adres redakcji portalu:
    ul. Wysoka 15 p. 21
    87-800 Włocławek

    5. Polityka prywatności

    5.1. Portal wykorzystuje pliki cookies (http cookie). Korzystanie z treści portalu oznacza zgodę użytkownika na ich stosowanie zgodnie z warunkami Polityki cookies opisanej na stronie portalu o tej nazwie.

    5.2. Portal oferuje użytkownikom możliwość otrzymywania wiadomości o nowych artykułach. Aby je otrzymywać użytkownicy wysyłają za pomocą funkcji Newsletter adres mailowy, na który mają być przesyłane informacje. Administrator wykorzystuje podane przez użytkowników adresy mailowe wyłącznie w celu informowania o nowych artykułach lub rozdziałach artykułów.

    5.3. Użytkownik w dowolnym momencie może zrezygnować z otrzymywania newslettera, wysyłając informację o rezygnacji za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt, wybierając Temat wiadomości jako „pozostałe” i wskazując adres mailowy podany wcześniej do otrzymywania newslettera.

    6. Akceptacja warunków korzystania z portalu

    6.1. Warunki korzystania z portalu można zaakceptować na dwa sposoby. Użytkownik, który zna warunki korzystania z portalu może je zaakceptować korzystając z opcji Znam i akceptuję, wyświetlanej w oknie dialogowym pojawiającym się automatycznie przy rozpoczęciu sesji. Użytkownik, który nie zna niniejszego regulaminu, powinien przed akceptacją warunków wybrać opcję wyświetl Warunki korzystania z portalu i zapoznać się z treścią regulaminu. Warunki korzystania z portalu można zaakceptować przyciskiem umieszczonym na dole strony.

    6.2. Niektóre ustawienia przeglądarek internetowych mogą blokować wyświetlanie okna dialogowego z informacją o wykorzystywaniu plików cookies oraz o warunkach korzystania z portalu, mimo że użytkownik dopiero rozpoczyna sesję korzystania z portalu. Niewyświetlenie okna dialogowego nie zwalnia użytkownika z odpowiedzialności wynikającej z korzystania z zasobów portalu bez zaakceptowania warunków niniejszego regulaminu. W takim przypadku, aby akceptować warunki korzystania z portalu należy skorzystać z poniższej opcji „akceptuję Warunki korzystania z portalu”.

    7. Aktualność regulaminu

    7.1. Portal zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie. Zmiany wchodzą w życie po 7 dniach od ich opublikowania. Obowiązuje aktualny regulamin, wyświetlany w ramach treści dostępnych na portalu.

     

    Akceptuję warunki korzystania z portalu             Rezygnuję z korzystania z portalu

     

    Aktualności
    • 22
      luty
      W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (2018/C 054/05) opublikowana została Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska. Ocenie została poddana zarówno implementacja polityki i prawodawstwa UE, jak i ich stosowanie. Do następnego etapu przeglądu, zdaniem Europejskiego Komitetu Regionów, powinna zostać włączona ocena wdrażania dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych. Pozytywnie oceniono zamiar Komisji Europejskiej, co do pogłębienia wiedzy o jakości administracji publicznej w poszczególnych krajach. Komitet zwraca się również do państw członkowskich, by ułatwiały dokonywanie lokalnych i regionalnych przeglądów wdrażania polityki ochrony środowiska odpowiadających przeglądom krajowym. Jednocześnie, zauważając ograniczone zasoby administracji lokalnej do wystarczającego rozwoju własnego know-how w zakresie wymogów regulacyjnych, Komitet wzywa państwa członkowskie oraz władze lokalne i regionalne do zadbania o to, by zasoby finansowe i ludzkie organów ds. środowiska odpowiadały przekazanym zadaniom. Wzywa władze lokalne i regionalne, by przy wsparciu ze strony państw członkowskich skorzystały z pomocy technicznej w ramach europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych w kontekście celu tematycznego 11, aby zwiększyły zdolność instytucjonalną i administracyjną swoich działów ochrony środowiska. Zachęca je również, by wykorzystały program wspierania reform strukturalnych UE do usprawnienia swych organów ds. środowiska. Wzywa władze lokalne i regionalne, by wspierały dobrowolne umowy sektorowe z kluczowymi sektorami przemysłowymi lub umowy między władzami publicznymi a podmiotami społecznymi w celu dostarczenia informacji, rozpoznania problemów i znalezienia rozwiązań. Podkreśla, że UE musi realizować bardziej stanowczą i skuteczną politykę ograniczania zanieczyszczeń u źródła w wielu obszarach polityki ochrony środowiska, gdyż bez tego niemożliwe będzie przestrzeganie różnych aktów prawodawstwa UE dotyczącego norm jakości środowiska na szczeblu lokalnym i regionalnym. Uznaje, że ograniczona dostępność danych nadal powoduje problemy związane z wdrażaniem polityki i prawodawstwa UE, i że władze lokalne i regionalne mają do odegrania kluczową rolę w gromadzeniu wiedzy i danych, dostarczaniu informacji ogółowi społeczeństwa i podnoszeniu świadomości wśród obywateli.
    • 22
      grudzień
      Przedstawiamy postanowienie WSA w Łodzi w sprawie ze skargi na uchwałę Rady Gminy w Czarnożyłach w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Czarnożyły. Argumentacja stron konfrontuje różne interpretacje uciążliwości wykraczającej poza granice działki, do której inwestor posiada tytuł prawny, przeciwstawiając rozumienie pojęcia jako każde, choćby najmniejsze oddziaływanie z interpretacją uciążliwości ponadnormatywnych, czyli przekraczających normy oddziaływań określonych w obowiązujących przepisach prawa.
    • 22
      grudzień
      Artykuł zawiera fragmenty wyroku WSA w Łodzi z dnia 30 listopada 2017 r. oceniającego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ostrówek. Jedną z kluczowych nieprawidłowości było pominięcie w prognozie oddziaływania na środowisko wpływu na ludzi i powietrze projektowanej eksploatacji złoża węgla brunatnego. Sąd za trafne uznał argumenty strony skarżącej, według których w prognozie, mimo uwag do projektu Studium, nie uwzględniono wpływu eksploatacji węgla brunatnego metodą odkrywkową na zanieczyszczenie powietrza w gminie w związku z emisją pyłów, głównie z wyrobiska i zwałowiska zewnętrznego odkrywki. Wobec istotnego naruszenia zasad sporządzania studium WSA w Łodzi stwierdził nieważność w całości studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Szkolenia Bilans LZO
    szkolenia rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń
    Szkolenia Obliczenia emisji
    Operat FB
    OZE Energiczny Obywatel

    Zobacz komunikaty JRC / US EPA / EEA / NIK:

    EEA: Industrial pollution in Europe (22.02.2018)

    Emisje przemysłowe EEA
    © EEA

    U.S. EPA: Talks Water Quality, Biomass Carbon Neutrality, Forest Procurement Practices (13.02.2018)

    U.S. EPA Shell Chemical LP To Install $10 Million In Pollution Monitoring And Control Equipment At Norco Chemical Facility In Louisiana To Resolve Alleged Federal And State Clean Air Violations (12.02.2018)

    EPA awards University of Washington nearly $3 million to further study air pollution & cardiovascular disease link (08.02.2018)

    U.S. EPA, U.S. Department of Justice Finalize Settlement with Sanger, Calif., Winery over Deadly Ammonia Release (05.02.2018)

    U.S. EPA: Naugatuck, Conn. Incinerator to Control Mercury Emissions Under Settlement (01.02.2018)

    EEA: Europe’s transport sector: Aviation and shipping face big challenges in reducing environmental impacts (31.01.2018)

    EEA Report No 24/2017 Fuel quality monitoring under the Fuel Quality Directive (31.01.2018)

    EPA Publishes Annual Toxics Release Inventory Report and Analysis (30.01.2018)

    EPA: Haverhill, Mass. School Bus Company Reduces Idling Under Settlement (29.01.2018)

    EPA: Reducing Regulatory Burdens: EPA withdraws “once in always in” policy for major sources under Clean Air Act (25.01.2018)

    EU: Nowe środki mające pomóc państwom członkowskim w przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony powietrza atmosferycznego (19.01.2018)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Atmospheric dispersion prediction and source estimation of hazardous gas using artificial neural network, particle swarm optimization and expectation maximization

    Potential of select intermediate-volatility organic compounds and consumer products for secondary organic aerosol and ozone formation under relevant urban conditions

    Sources of nitrous oxide and other climate relevant gases on surface area in a dairy free stall barn with solid floor and outside slurry storage OPEN ACCESS

    Impacts of a large boreal wildfire on ground level atmospheric concentrations of PAHs, VOCs and ozone OPEN ACCESS

    Zobacz EUR-Lex:

    Decyzja Rady (UE) 2018/219 z dnia 23 stycznia 2018 r. w sprawie zawarcia Umowy między Unią Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie powiązania ich systemów handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (16.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. przywozić do Unii Europejskiej lub z niej wywozić substancje kontrolowane, które zubożają warstwę ozonową, oraz dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. produkować lub przywozić te substancje do nieodzownych zastosowań laboratoryjnych i analitycznych (15.02.2018)

    Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska (13.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających wprowadzać wodorofluorowęglowodory luzem do obrotu w Unii Europejskiej w 2019 r. (20.01.2019)

    Decyzja Komisji z dnia 18 stycznia 2018 r. ustanawiająca grupę ekspertów ds. przestrzegania prawa ochrony środowiska i zarządzania środowiskiem (19.01.2018)

    Zaproszenie do składania wniosków oraz powiązane działania w ramach planu pracy Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Technologii Ogniw Paliwowych i Technologii Wodorowych na 2018 r. (16.01.2018)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2377 z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie emisji gazów cieplarnianych objętych decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady 406/2009/WE przypadających na poszczególne państwa członkowskie za rok 2015 (19.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2379 z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania Kanady dotyczącego typowego poziomu emisji gazów cieplarnianych wynikających z uprawy surowców rolnych (19.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji  2017/2356 z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie przyjęcia przedstawionego przez Australię sprawozdania dotyczącego typowego poziomu emisji gazów cieplarnianych wynikających z uprawy surowców rolnych (16.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2333 z dnia 13 grudnia 2017 r. określająca limity ilościowe oraz przydział kontyngentów substancji kontrolowanych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1005/2009 w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową na okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia 2018 r. (15.12.2017)

    Decyzja wykonawcza Komisji 2017/2117 z dnia 21 listopada 2017 r. ustanawiająca konkluzje dotyczące najlepszych dostępnych technik (BAT) w odniesieniu do produkcji wielkotonażowych organicznych substancji chemicznych zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/75/UE (07.12.2017)