Warunki korzystania z portalu wszystkooemisjach.pl

    Regulamin nr 1.4 z dnia 1 sierpnia 2016 r.

    1. Definicje

    a) portal  wszystkooemisjach.pl, portal – portal internetowy znajdujący się pod adresem http://www.wszystkooemisjach.pl

    b) administrator - osoba odpowiedzialna za zarządzanie portalem;

    c) indywidualna zgoda administratora – zgoda administratora wyrażona w formie pisemnej na wniosek użytkownika;

    d) użytkownik - każda osoba fizyczna korzystająca z portalu, a także każda osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej korzystająca z portalu,

    e) źródło obce - źródło, z którego zaczerpnięto treści do portalu, i na które powołano się w nim.

    2. Wykorzystywanie treści portalu

    2.1. Przed wykorzystaniem treści portalu należy zapoznać się i zaakceptować warunki określone w niniejszym regulaminie. Sposoby akceptacji warunków opisano w punkcie 7 regulaminu. Korzystanie z portalu oznacza zgodę użytkownika na warunki niniejszego regulaminu.

    2.2. Użytkownik portalu ma prawo do dowolnego wykorzystania treści portalu do celów komercyjnych i niekomercyjnych, bez uzyskania indywidualnej zgody administratora, pod warunkiem akceptacji niniejszego regulaminu, zachowania zasad określonych w punkcie 2.3 i za wyjątkiem przypadków opisanych w punkcie 2.4 i 2.5 oraz 2.6.

    2.3. Warunkiem wykorzystania treści portalu jest podanie adresu źródła, to jest www.wszystkooemisjach.pl. Warunkiem wykorzystania treści portalu na stronie internetowej jest podanie adresu źródła, to jest www.wszystkooemisjach.pl oraz tytułu artykułu stanowiącego jednocześnie link do podstrony, z której wykorzystano materiały.

    W przypadku wykorzystania wyłącznie treści zaczerpniętych do portalu ze źródeł obcych i oznaczonych przypisem wskazującym źródło, użytkownik wykorzystuje materiał pierwotny, to jest materiał opublikowany przez źródło obce, powołując się na nie.

    2.4. Wykorzystanie znacznych części treści portalu (co najmniej 30% treści z co najmniej 3 podstron) w formie elektronicznej lub drukowanej wymaga indywidualnej zgody administratora.

    2.5. Nie wolno podejmować prób uzyskania dostępu do treści portalu w inny sposób niż za pomocą interfejsu dostępnego na stronie http://www.wszystkooemisjach.pl. Nie wolno również podejmować prób utrudnienia dostępu do portalu innym użytkownikom.

    2.6. Nie wolno stosować nazwy www.wszystkooemisjach.pl ani wszystkooemisjach.pl do innych celów niż jako wskazanie źródła treści pobranych z portalu. Nie wolno modyfikować żadnej z tych nazw.

    2.7. Wykorzystanie treści portalu nie zwalnia użytkowników z obowiązku przestrzegania prawa, w tym prawa do własności intelektualnej i prawa patentowego.

    3. Odpowiedzialność portalu za publikowane treści

    3.1. Portal nie ponosi odpowiedzialności za błędne wykorzystanie publikowanych treści, w szczególności za skutki przyjęcia uniwersalnych wskaźników bez prawidłowej analizy uwarunkowań instalacji lub źródła, dla których użytkownik zastosował wskaźniki opublikowane na portalu.

    Każde zagadnienie emisyjne wymaga przeprowadzenia indywidualnej analizy wszystkich aspektów i uwarunkowań, i nie może być uproszczone wyłącznie do ogólnych zasad przedstawionych na portalu. Zastosowanie opublikowanych treści, w tym wskaźników emisji bez niezbędnej analizy, czy są one adekwatne do indywidualnego przypadku rozpatrywanego przez użytkownika może skutkować poważnymi błędami, mimo że do analiz wykonywanych na potrzeby portalu wybierane są powszechnie wykorzystywane w instalacjach techniki i materiały.

    Portal nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego zastosowania rozwiązań opublikowanych dla konkretnych przypadków i sytuacji, wykorzystanych przez użytkownika jako zasady uniwersalne.

    Użytkownik zgadza się wykorzystywać treści portalu wyłącznie jako przykłady konkretnych rozwiązań opracowanych na potrzeby portalu, które wskazują możliwości i kierunki analizy zagadnień dotyczących ochrony powietrza, a nie stanowią gotowych rozwiązań, które użytkownik może bezpośrednio zastosować do swoich potrzeb. Stosując przedstawione na portalu treści, użytkownik na własną odpowiedzialność dokonuje ich adaptacji i wdrożenia. Zastosowanie przez użytkownika treści opublikowanych na portalu oznacza tylko i wyłącznie, że użytkownik podziela pogląd przedstawiony na portalu (sposób analizy, algorytm postępowania, metodykę, itd.), oraz że ich zastosowanie poprzedził niezbędną analizą wszystkich uwarunkowań dotyczących rozpatrywanego przez siebie przypadku.

    Portal nie zawiera pełnych treści źródeł obcych, lecz jedynie ich fragmenty, wskazujące dokument jako przydatny w analizie poszczególnych zagadnień. Właściwe wykorzystanie tych fragmentów wymaga niejednokrotnie poznania całej treści źródła obcego. W przypadku zastosowania treści zaczerpniętych ze źródeł obcych użytkownik portalu zobowiązuje się do korzystania z tych źródeł, z zachowaniem zasad właściwych dla tych źródeł, w tym z poszanowaniem praw własności intelektualnej i ochrony patentowej. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treści zaczerpnięte ze źródeł obcych, mimo iż dokonuje w uzasadnionym zakresie ich weryfikacji i oceny wiarygodności.

    3.2. Portal nie ponosi odpowiedzialności za różnice w interpretacji przepisów prawnych. Przedstawione na portalu treści dotyczące wymagań prawnych są interpretacją autorów i odnoszą się wyłącznie do konkretnych sytuacji, zbioru parametrów i uwarunkowań wybranych na potrzeby portalu. Wykorzystanie ich przez użytkownika z pominięciem ogółu uwarunkowań jakie dotyczą jego przypadku, może prowadzić do poważnych konsekwencji. Treści portalu użytkownik może wykorzystywać jedynie jako stanowisko autorów publikacji. W identyfikacji wymagań prawnych oraz wyborze rozwiązań użytkownik zobowiązuje się dokonać analizy indywidualnej. Treści portalu zawierają wybrane fragmenty przepisów prawnych i orzeczeń sądowych. Ich wykorzystanie nie zwalnia z obowiązku stosowania przepisów nieopublikowanych na portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za skutki pominięcia przez użytkownika przepisów prawnych, które nie zostały opublikowane na portalu.

    Portal zapewnia aktualność aktów prawnych oraz źródeł obcych na chwilę opublikowania ich treści na portalu. Użytkownik wykorzystując opublikowane treści zobowiązuje się we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność sprawdzić aktualność przepisów prawnych i źródeł obcych. Portal nie ponosi odpowiedzialności za zastosowanie nieaktualnych przepisów prawnych i źródeł obcych.

    4. Administracja i prawa własności

    Wydawca i administrator portalu:
    BARTOSZ KUŚMIDROWICZ
    Glewo 29A, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
    CEIDG nr 000521399/2014, NIP 898-186-41-57, REGON 341558867

    Adres redakcji portalu:
    ul. Wysoka 15 p. 21
    87-800 Włocławek

    5. Polityka prywatności

    5.1. Portal wykorzystuje pliki cookies (http cookie). Korzystanie z treści portalu oznacza zgodę użytkownika na ich stosowanie zgodnie z warunkami Polityki cookies opisanej na stronie portalu o tej nazwie.

    5.2. Portal oferuje użytkownikom możliwość otrzymywania wiadomości o nowych artykułach. Aby je otrzymywać użytkownicy wysyłają za pomocą funkcji Newsletter adres mailowy, na który mają być przesyłane informacje. Administrator wykorzystuje podane przez użytkowników adresy mailowe wyłącznie w celu informowania o nowych artykułach lub rozdziałach artykułów.

    5.3. Użytkownik w dowolnym momencie może zrezygnować z otrzymywania newslettera, wysyłając informację o rezygnacji za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt, wybierając Temat wiadomości jako „pozostałe” i wskazując adres mailowy podany wcześniej do otrzymywania newslettera.

    6. Akceptacja warunków korzystania z portalu

    6.1. Warunki korzystania z portalu można zaakceptować na dwa sposoby. Użytkownik, który zna warunki korzystania z portalu może je zaakceptować korzystając z opcji Znam i akceptuję, wyświetlanej w oknie dialogowym pojawiającym się automatycznie przy rozpoczęciu sesji. Użytkownik, który nie zna niniejszego regulaminu, powinien przed akceptacją warunków wybrać opcję wyświetl Warunki korzystania z portalu i zapoznać się z treścią regulaminu. Warunki korzystania z portalu można zaakceptować przyciskiem umieszczonym na dole strony.

    6.2. Niektóre ustawienia przeglądarek internetowych mogą blokować wyświetlanie okna dialogowego z informacją o wykorzystywaniu plików cookies oraz o warunkach korzystania z portalu, mimo że użytkownik dopiero rozpoczyna sesję korzystania z portalu. Niewyświetlenie okna dialogowego nie zwalnia użytkownika z odpowiedzialności wynikającej z korzystania z zasobów portalu bez zaakceptowania warunków niniejszego regulaminu. W takim przypadku, aby akceptować warunki korzystania z portalu należy skorzystać z poniższej opcji „akceptuję Warunki korzystania z portalu”.

    7. Aktualność regulaminu

    7.1. Portal zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie. Zmiany wchodzą w życie po 7 dniach od ich opublikowania. Obowiązuje aktualny regulamin, wyświetlany w ramach treści dostępnych na portalu.

     

    Akceptuję warunki korzystania z portalu             Rezygnuję z korzystania z portalu

     

    Aktualności
    • 14
      kwiecień
      W Dzienniku Ustaw (poz. 680) opublikowane zostało Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie standardów emisyjnych dla niektórych rodzajów instalacji, źródeł spalania paliw oraz urządzeń spalania lub współspalania odpadów. Rozporządzenie implementuje między innymi dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2193 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie ograniczenia emisji niektórych zanieczyszczeń do powietrza ze średnich obiektów energetycznego spalania.
    • 03
      kwiecień
      W Centralnej Bazie Orzeczeń Sądów Administracyjnych opublikowany został Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 16 marca 2018 r. w sprawie ze skarg R. K., R. S. i "A" S.A. w K. na uchwałę Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. nr V/36/1/2017 w przedmiocie ograniczenia eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw. Skarżący R. K., R. S. są mieszkańcami województwa śląskiego, którzy korzystają z tradycyjnych pieców węglowych, które nie spełniają parametrów instalacji, jakie zgodnie z zaskarżoną uchwałą są dopuszczone do stosowania, i będą zobowiązani do ich wymiany, jak również do niespalania paliw których użytkowanie zostało zabronione na mocy uchwały. Tym samym wg skarżących uchwała antysmogowa narusza ich prawa, w tym  konstytucyjną zasadę wolności i praw człowieka i obywatela. Rozpatrując skargę Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wskazał, że Konstytucja dopuszcza wprowadzenie ograniczeń w zakresie korzystania z wolności i praw konstytucyjnych, prawa i wolności jednostki nie mają charakteru absolutnego. Jak stanowi art. 31 ust. 3 Konstytucji RP - ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Podstawą prawną przyjęcia przedmiotowej uchwały był art. 96 POŚ. Przepis ten dał sejmikom uprawnienie do wprowadzenia, w drodze uchwały, ograniczenia lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw, w celu zapobieżenia negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi lub na środowisko. Te ważne wartości chronione konstytucyjnie dopuszczają wprowadzenie ograniczeń w zakresie korzystania z wolności i praw, celem realizacji dobra wspólnego. Sąd nie podzielił również pozostałych zarzutów konstytucyjnych skarżących i oddalił skargę. Orzeczenie nie jest prawomocne.
    • 22
      luty
      W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (2018/C 054/05) opublikowana została Opinia Europejskiego Komitetu Regionów – Przegląd wdrażania polityki ochrony środowiska. Ocenie została poddana zarówno implementacja polityki i prawodawstwa UE, jak i ich stosowanie. Do następnego etapu przeglądu, zdaniem Europejskiego Komitetu Regionów, powinna zostać włączona ocena wdrażania dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych. Pozytywnie oceniono zamiar Komisji Europejskiej, co do pogłębienia wiedzy o jakości administracji publicznej w poszczególnych krajach. Komitet zwraca się również do państw członkowskich, by ułatwiały dokonywanie lokalnych i regionalnych przeglądów wdrażania polityki ochrony środowiska odpowiadających przeglądom krajowym. Jednocześnie, zauważając ograniczone zasoby administracji lokalnej do wystarczającego rozwoju własnego know-how w zakresie wymogów regulacyjnych, Komitet wzywa państwa członkowskie oraz władze lokalne i regionalne do zadbania o to, by zasoby finansowe i ludzkie organów ds. środowiska odpowiadały przekazanym zadaniom. Wzywa władze lokalne i regionalne, by przy wsparciu ze strony państw członkowskich skorzystały z pomocy technicznej w ramach europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych w kontekście celu tematycznego 11, aby zwiększyły zdolność instytucjonalną i administracyjną swoich działów ochrony środowiska. Zachęca je również, by wykorzystały program wspierania reform strukturalnych UE do usprawnienia swych organów ds. środowiska. Wzywa władze lokalne i regionalne, by wspierały dobrowolne umowy sektorowe z kluczowymi sektorami przemysłowymi lub umowy między władzami publicznymi a podmiotami społecznymi w celu dostarczenia informacji, rozpoznania problemów i znalezienia rozwiązań. Podkreśla, że UE musi realizować bardziej stanowczą i skuteczną politykę ograniczania zanieczyszczeń u źródła w wielu obszarach polityki ochrony środowiska, gdyż bez tego niemożliwe będzie przestrzeganie różnych aktów prawodawstwa UE dotyczącego norm jakości środowiska na szczeblu lokalnym i regionalnym. Uznaje, że ograniczona dostępność danych nadal powoduje problemy związane z wdrażaniem polityki i prawodawstwa UE, i że władze lokalne i regionalne mają do odegrania kluczową rolę w gromadzeniu wiedzy i danych, dostarczaniu informacji ogółowi społeczeństwa i podnoszeniu świadomości wśród obywateli.
    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Operat FB
    Szkolenia Bilans LZO
    szkolenia rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń
    Szkolenia Obliczenia emisji
    OZE Energiczny Obywatel

    Zobacz komunikaty JRC / US EPA / EEA / NIK:

    EU: Clean air - Commission improves car emissions tests further (04.05.2018)

    emisja spalin
    © 123rf.com

    EEA: Reported data on large combustion plants covered by the Industrial Emissions Directive (04.05.2018)

    emisja LCP raportowanie
    © 123rf.com

    EEA: European Union Emissions Trading System (EU ETS) data (02.05.208)

    EEA: Air Quality e-Reporting (25.04.2018)

    EEA: Monitoring of CO2 emissions from passenger cars – Regulation (EC) No 443/2009 (24.04.2018)

    EPA: The U.S. Government and Pennsylvania Settle with MarkWest for Air Emission Violations at Natural Gas Facilities (24.04.2018)

    EEA: No improvements on average CO2 emissions from new cars in 2017 (23.04.2018)

    emisja spalin z samochodów
    © EEA

    Commission welcomes final vote on energy performance of buildings (18.04.2018)

    EPA: Latest Inventory of U.S. Greenhouse Gas Emissions and Sinks Shows Continued Progress (18.04.2018)

    JRC: Air quality  - EU action reduces pollution from shipping in European coastlines, cities and ports (16.04.2018)

    EEA: Tax breaks and incentives make Europeans buy cleaner cars (12.04.2018)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Long-term monitoring of black carbon across Germany OPEN ACCESS

    A study of atmospheric mixing of trace gases by aerial sampling with a multi-rotor drone OPEN ACCESS

    The traffic emission-dispersion model for a Central-European city agrees with measured black carbon apportioned to traffic OPEN ACCESS

    Small-scale variations in ozone concentration in low mountains

    Zobacz EUR-Lex:

    emisje ekologiczne oznakowanieDecyzja Komisji  2018/680 z dnia 2 maja 2018 r. ustanawiająca kryteria oznakowania ekologicznego UE dla usług sprzątania pomieszczeń (04.05.2018)

    Wyrok Trybunału Sprawiedliwości z dnia 28 lutego 2018 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym) w sprawie oceny oddziaływania na środowisko po zrealizowaniu przedsięwzięcia wg nowej procedury, zgodnej z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko (23.04.2018)

    Wyrok Trybunału Sprawiedliwości z dnia 22 lutego 2018 r. – Komisja Europejska / Rzeczpospolita Polska: długotrwałe przekroczenie norm jakości powietrza (16.04.2018)

    smog Wrocław Polska
    © 123rf.com

    Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/410 z dnia 14 marca 2018 r. zmieniająca dyrektywę 2003/87/WE w celu wzmocnienia efektywnych pod względem kosztów redukcji emisji oraz inwestycji niskoemisyjnych oraz decyzję (UE) 2015/1814 (19.03.2018)

    Rezolucja ustawodawcza Parlamentu Europejskiego z dnia 5 lipca 2016 r. w sprawie wymogów dotyczących wartości granicznych emisji i homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do niedrogowych maszyn ruchomych (16.03.2018)

    Komunikat Komisji dotyczący ekoprojektu dla klimatyzatorów i wentylatorów przenośnych oraz etykiet efektywności energetycznej dla klimatyzatorów (09.03.2018)

    Decyzja Rady (UE) 2018/219 z dnia 23 stycznia 2018 r. w sprawie zawarcia Umowy między Unią Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie powiązania ich systemów handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (16.02.2018)

    Zawiadomienie dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. przywozić do Unii Europejskiej lub z niej wywozić substancje kontrolowane, które zubożają warstwę ozonową, oraz dla przedsiębiorstw zamierzających w 2019 r. produkować lub przywozić te substancje do nieodzownych zastosowań laboratoryjnych i analitycznych (15.02.2018)