Konferencja PPLNG i bioLNG 6–7 października 2025 w Gdyni

    LNG i bioLNG konferencja 2025

    LNG i bioLNG – paliwa przyszłości na konferencji w Gdyni

    To będzie energetyczne rozpoczęcie jesieni. W dniach 6–7 października Gdynia stanie się centrum dyskusji o roli LNG i bioLNG w budowaniu stabilności energetycznej Europy. W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia odbędzie się IX Konferencja PPLNG i bioLNG – wydarzenie, które gromadzi ekspertów, przedstawicieli biznesu oraz decydentów z kraju i zagranicy.

    Hasło tegorocznej edycji brzmi „LNG i bioLNG: Filary Energetycznej Stabilności Europy”. W czasach, gdy bezpieczeństwo energetyczne staje się równie istotne, co redukcja emisji i walka o czyste powietrze, wybór tematu nie jest przypadkowy. Wydarzenie nie tylko wskaże kierunki rozwoju rynku paliw gazowych, ale także zaprezentuje praktyczne rozwiązania możliwe do wdrożenia już dziś.

    LNG i bioLNG na morzu i na drogach

    Wśród prelegentów są międzynarodowi eksperci oraz doradcy prawni, jak i przedstawiciele firm działających aktywnie w branży energetycznej. Jednym z głównych wątków spotkania będzie rola LNG i bioLNG w transporcie morskim i drogowym, które stoją dziś przed presją ograniczania emisji.

    – Podczas konferencji będziemy mówić m.in. o tym, jak gaz skroplony i jego odnawialny odpowiednik mogą stać się realną alternatywą dla paliw kopalnych. Dyskusja dotyczyć będzie nie tylko technologii, ale też infrastruktury, w tym możliwości bunkrowania LNG i bioLNG w polskich portach. To ważny temat dla gospodarki morskiej, a jednocześnie ogromna szansa biznesowa dla sektora logistyki i transportu – zapowiada Adam Niklewski, prezes Polskiej Platformy LNG i bioLNG.

    Jednym z kluczowych punktów programu będzie panel dyskusyjny Shell o roli LNG i bioLNG w transformacji energetycznej transportu, prowadzony przez Artura Olejniczaka.

    Energia chłodu i innowacyjne projekty biometanowe

    Konferencja otworzy również przestrzeń do rozmów o innowacjach. Agenda obejmuje m.in. temat wykorzystania energii chłodu – produktu ubocznego procesu regazyfikacji LNG, który może znacząco zwiększyć efektywność energetyczną. Zaplanowano także wystąpienia poświęcone biometanowniom i projektom opartym na odpadach komunalnych. Eksperci wyjaśnią, w jaki sposób lokalne zasoby mogą stać się źródłem bioLNG – paliwa o strategicznym znaczeniu, wspierającego gospodarkę obiegu zamkniętego oraz zrównoważony rozwój miast i gmin.

    Prawo, ekonomia i realne wyzwania rynku

    Rozwój sektora LNG i bioLNG wymaga stabilnych ram regulacyjnych i wsparcia instytucjonalnego. Dlatego w Gdyni szeroko omawiany będzie m.in. Rejestr Gwarancji Pochodzenia, sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju oraz przyszłość obrotu bioLNG. Dyskusje dotyczyć będą zarówno wymogów europejskich, jak i polskich doświadczeń w budowaniu przejrzystego, konkurencyjnego rynku.

    Ciekawie zapowiadają się także debaty o ekonomicznych przewagach jednostek morskich napędzanych gazem – to dominujące paliwo alternatywne wśród armatorów, którzy muszą godzić wymagania środowiskowe z rachunkiem finansowym.

    Wiedza, networking i współpraca

    IX Konferencja PPLNG i bioLNG to okazja do zdobycia eksperckiej wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania kontaktów z przedstawicielami branży energetycznej, transportowej, instytucji publicznych i środowiska naukowego.

    Szczegóły wydarzenia oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie internetowej:

    https://pplng.pl/konferencja-2025/.

    Koszt udziału w konferencji wynosi 1490 zł brutto. Liczba miejsc jest ograniczona.

     

    Wywiad z prezesem PP LNG i bioLNG Adamem Niklewskim
    zapowiadający IX Konferencję PPLNG i bioLNG

    LNG i bioLNG Adam Niklewski konferencja 2025 GdyniaTegoroczna Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG odbędzie się pod hasłem „LNG i bioLNG: filary energetycznej stabilności Europy”. W czasie, gdy kraje europejskie mierzą się z wyzwaniami transformacji energetycznej i bezpieczeństwa dostaw, rola gazów skroplonych nabiera szczególnego znaczenia. O tym, jak Polska może wykorzystać ten potencjał i jakie kierunki rozwoju stoją przed rynkiem, rozmawiamy z prezesem Polskiej Platformy LNG i bioLNG, Adamem Niklewskim.

    W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i kryzysów energetycznych, jak w praktyce LNG i bioLNG mogą wzmocnić bezpieczeństwo energetyczne Polski i całej UE?

    Adam Niklewski: Skroplony gaz ziemny (LNG) oraz skroplony biometan (bioLNG) to przede wszystkim filary wskazane w deklaracji REPowerEU, które wspierają rozwój rozproszonych źródeł dostaw. W przypadku LNG mówimy o rozproszonych źródłach dostaw gazu ziemnego, natomiast w przypadku bioLNG – o rozproszonych źródłach jego produkcji. Oba te rozwiązania mają z punktu widzenia bezpieczeństwa infrastruktury bardzo istotny atut: decentralizację. To właśnie ona zwiększa odporność systemu energetycznego i elastyczność w reagowaniu na zmienne warunki rynkowe i geopolityczne.

    Jak wygląda pozycja Polski na tle innych krajów europejskich, jeśli chodzi o rozwój LNG i bioLNG?

    Całkiem obiecująco, zwłaszcza w zakresie LNG. Dysponujemy działającym terminalem LNG w Świnoujściu, a w Gdańsku planowana jest budowa drugiego obiektu – pływającego terminalu typu FSRU (Floating Storage and Regasification Unit). Dodatkowo, coraz większe znaczenie mają dostawy LNG transportem kołowym, m.in. z terminalu FSRU w Kłajpedzie.

    Jeśli chodzi o bioLNG, sytuacja jest bardziej złożona. Obecnie w Polsce nie funkcjonują jeszcze instalacje do skraplania biometanu. Mimo to, pojawiają się pozytywne sygnały – przykładem może być eksperymentalna instalacja biometanowa w Brodach pod Poznaniem, a także uruchomiona 9 września tego roku biometanownia firmy Südzucker Polska. Warto również wspomnieć, że członkowie Polskiej Platformy LNG i bioLNG w ubiegłym roku zrealizowali pierwsze tankowanie ciężarówki paliwem bioLNG. Było to jednak paliwo importowane spoza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Jakie znaczenie mają LNG i bioLNG w kontekście redukcji emisji CO₂ i realizacji celów klimatycznych UE?

    Niektóre opracowania wskazują, że spalanie gazu ziemnego może prowadzić do emisji nawet o 20–25% niższej w przeliczeniu na ekwiwalent dwutlenku węgla (CO₂e) w porównaniu do tradycyjnych paliw kopalnych.

    W przypadku biometanu sytuacja jest jeszcze bardziej korzystna. W zależności od zastosowanej technologii i źródła surowca, biometan może być paliwem ujemnoemisyjnym. Oznacza to, że jego wykorzystanie – zarówno w transporcie drogowym, jak i morskim – może skutkować redukcją emisji gazów cieplarnianych na poziomie nawet –120% CO₂e, licząc od momentu produkcji do końcowego zużycia. To czyni biometan jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w procesie dekarbonizacji sektora transportowego i energetycznego.

    W jakich środkach transportu można wykorzystać skroplony gaz LNG i bioLNG?

    W kontekście zastosowań LNG i bioLNG można wyróżnić kilka kluczowych obszarów. W transporcie morskim LNG pozostaje zdecydowanym liderem wśród paliw alternatywnych – zarówno pod względem dostępności, jak i skali wdrożeń. W przypadku ciężkiego transportu drogowego obserwujemy silną pozycję ciągników siodłowych zasilanych LNG. Jeden z takich pojazdów będzie można zobaczyć podczas naszej konferencji.

    W mniejszym stopniu LNG znajduje zastosowanie w transporcie pasażerskim czy kolejowym, gdzie dominującym trendem jest elektryfikacja, a w przypadku kolei – coraz częściej także wodór. Wynika to m.in. z różnic w gęstości energetycznej. I właśnie tutaj LNG ma istotną przewagę – objętość zbiorników paliwowych potrzebna do przechowywania ekwiwalentu energetycznego paliwa konwencjonalnego to zaledwie około 25% więcej ich objętości. W przypadku innych paliw alternatywnych to zdecydowanie wyższe ilorazy. Oznacza to znaczną oszczędność przestrzeni i większą efektywność operacyjną.

    Oddzielnym zastosowaniem skroplonego gazu są ogniwa paliwowe. Warto o nich pamiętać. Tu implementacje związane są z energetyką, w pojazdach zasilanych przez ogniwa paliwowe oraz w stacjonarnych systemach zasilania. Badania nad gazowym ogniwem paliwowym prowadzi Instytut Energii, a temat ogniwa typu PEM (Proton Exchange Membrane) prezentowany był na naszej konferencji już 2021 roku. To poniekąd alternatywa dla elektryfikacji transportu osobowego.

    Czy pojazdy napędzane LNG i bioLNG mogą być realną konkurencją dla pojazdów elektrycznych?

    Pojazdy te stanowią realną alternatywę dla innych technologii niskoemisyjnych, przede wszystkim ze względu na zasięg oraz rozwiniętą infrastrukturę. W przypadku elektromobilności nadal obserwujemy istotne ograniczenia – przede wszystkim ograniczoną dostępność infrastruktury szybkiego ładowania (tzw. ładowarek wysokoprądowych). Dodatkowo, masa baterii znacząco wpływa na zasięg pojazdów, co w transporcie ciężkim stanowi poważne wyzwanie.

    W transporcie morskim elektryfikacja znajduje zastosowanie głównie na krótkich trasach promowych lub – w ograniczonym zakresie – w żegludze śródlądowej. Tymczasem LNG i bioLNG, a zwłaszcza to drugie paliwo, wpisują się w wymagania unijnej dyrektywy FuelEU Maritime, zarówno w perspektywie średnio-, jak i długoterminowej.

    Dzięki wysokiej gęstości energetycznej LNG, możliwe jest efektywne wykorzystanie przestrzeni zbiornikowej, co przekłada się na większą elastyczność operacyjną i konkurencyjność w sektorze transportu.

    Jak ocenia Pan obecny stan rynku LNG i bioLNG w Polsce – czy jesteśmy wciąż na etapie początkowego rozwoju, czy już w fazie przyspieszenia?

    Na to pytanie warto spojrzeć z perspektywy kilku kluczowych obszarów. Jeśli chodzi o infrastrukturę tankowania LNG i bioLNG, jesteśmy na etapie bardzo zaawansowanego rozwoju. Infrastruktura odbiorcza również się rozwija – mam tu na myśli m.in. budowę drugiego terminalu morskiego w Gdańsku. Natomiast infrastruktura do bunkrowania statków, czyli tankowania jednostek pływających, znajduje się dopiero na wczesnym etapie – powiedziałbym wręcz: przygotowawczym.

    Jeśli chodzi o produkcję krajową, jak już wspominałem wcześniej, obecnie w Polsce nie funkcjonują instalacje do skraplania biometanu. W związku z tym ten obszar należy uznać za znajdujący się w początkowej fazie rozwoju.

    Wiele firm i inwestorów oczekuje na uruchomienie systemu wsparcia dla biometanu oraz skraplarni. Gdy taki mechanizm zostanie wdrożony, wiele z już przygotowanych projektów zyska realną szansę na realizację. Na dzień dzisiejszy jednak brak odpowiedniego wsparcia sprawia, że bankowalność tych inwestycji jest ograniczona – większość z nich pozostaje na etapie projektowania, a nie realizacji.

    Czy obecne regulacje prawne i system wsparcia są wystarczające, aby rozwijać rynek bioLNG w Polsce?

    Na ten moment nie mamy jeszcze gotowych rozwiązań, jednak intensywne prace trwają. Grupy robocze, w których aktywnie uczestniczą przedstawiciele Polskiej Platformy LNG i bioLNG, pracują nad propozycjami, które mają na celu wypracowanie skutecznych i dobrze dopasowanych mechanizmów wsparcia.

    Dlatego też nie podchodzę do tego zagadnienia z perspektywy krytyki, lecz z dużym optymizmem i nadzieją. Wierzę, że wspólnie ze wszystkimi interesariuszami uda się wypracować rozwiązania, które umożliwią dynamiczny rozwój rynku LNG i BioLNG w Polsce.

    Jakie inwestycje infrastrukturalne są kluczowe, by Polska mogła wykorzystać pełen potencjał LNG i bioLNG?

    W mojej ocenie istnieją dwa kluczowe – a wręcz krytyczne – obszary wymagające szczególnej uwagi. Pierwszy z nich to infrastruktura do bunkrowania jednostek morskich zasilanych skroplonym gazem, w szczególności rozwój sieci jednostek bunkrujących (bunkierek) umożliwiających tankowanie statków na kotwicowiskach. To element niezbędny dla dalszego rozwoju LNG i bioLNG w żegludze.

    Drugim obszarem jest infrastruktura lądowa, zwłaszcza w kontekście produkcji biometanu. Największy potencjał w tym zakresie znajduje się na terenach, które często nie są objęte istniejącą siecią gazową. W związku z tym zlewnie skroplonego biometanu mogłyby odegrać kluczową rolę w stymulowaniu decyzji inwestycyjnych i umożliwić efektywne zagospodarowanie lokalnych zasobów.

    Wracając do zbliżającej się IX Konferencji PP LNG i bioLNG. Jakie wnioski z dotychczasowych edycji wydarzenia są dla Pana najważniejsze i jak tegoroczne spotkanie ma przełożyć się na realne działania branży?

    Przede wszystkim – co zawsze podkreślam przy okazji każdej konferencji, którą miałem przyjemność współorganizować i prowadzić wraz z moim zespołem – ogromnym atutem tych wydarzeń jest ich kompleksowy charakter. Program konferencji odzwierciedla fakt, że w Polsce posiadamy wszystkie kluczowe kompetencje: techniczne, logistyczne i zakupowe.

    Mimo że niektóre firmy działające na naszym rynku mają zagraniczne zaplecze kapitałowe i dłuższą historię operacyjną, to pracują w nich kompetentni polscy inżynierowie, logistycy i handlowcy. To ogromny potencjał, który – odpowiednio ukierunkowany i skoordynowany – może znacząco przyspieszyć rozwój rynku LNG i bioLNG w Polsce.

    Drugim istotnym wnioskiem jest to, że nasza konferencja wyróżnia się wysokim poziomem merytorycznym, otwartością na pytania, rzetelnymi odpowiedziami i aktywną dyskusją. Tworzymy zwarte, ale otwarte środowisko ekspertów, które chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem – i to właśnie ta współpraca jest kluczem do dalszego rozwoju branży.

     

    Aktualności
    • 03
      listopad
      Przypominamy o Targach Technologii Dekarbonizacji, Zeroemisyjności i Zrównoważonego Zarządzania Energią, które odbywają się w dniach 4 - 6 listopada w Nadarzynie. Celem Wydarzenia jest zaprezentowanie technologii redukcji emisji gazów cieplarnianych, przechwytywania i magazynowania CO2 oraz integracji energii z OZE. Przestrzeń Targów obejmuje również innowacje w zarządzaniu energią, materiałach niskoemisyjnych, optymalizacji produkcji i polityce zeroemisyjnej. Strona Wystawcy jest dostępna pod adresem https://decarbonisationexpo.com
    • 31
      październik
      Zapraszamy na SUSTAINABILITY Expo 2025 – Targi Technologii i Rozwiązań dla Zrównoważonego Rozwoju, które odbeda się już w dniach 4–6 listopada 2025 roku Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. Targi obejmują niezwykle szeroki zakres tematyczny, od odnawialnych źródeł energii (OZE) i efektywności energetycznej, przez zrównoważone materiały, recykling i gospodarkę obiegu zamkniętego (GOZ), aż po inteligentne miasta (smart cities), elektromobilność oraz zagadnienia ładu środowiskowego, społecznego i korporacyjnego (ESG). Nie zabraknie także cyfrowych narzędzi wspierających zrównoważony rozwój, między innymi oprogramowania do zarządzania energią i emisjami. Szczegółowe informacje o Wydarzeniu są dostępne na stronie Targów: https://warsawexpo.eu    
    • 20
      październik
      Na stronie GIOŚ opublikowany został Rejestr poważnych awarii w 2024 r. i zdarzeń o znamionach poważnej awarii. W roku 2024 zarejestrowano 37 zdarzeń podanych ocenie wg kryteriów zawartych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie poważnych awarii objętych obowiązkiem zgłoszenia do Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. 20 z 37 zdarzeń towarzyszyła emisja do powietrza o istotnej skali, w tym w 4 przypadkach emisja amoniaku. Łącznie w ww. zdarzeniach ewakuowano 776 osób, 12 zostało rannych, 2 osoby zginęły. 10 z 37 zdarzeń wynikało z rozszczelnień instalacji, w tym 4 na połączeniach kołnierzowych. Rejestr poważnych awarii za rok 2024 jest dostępny na stronie https://www.gov.pl/web/gios/rok-2024rej
    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Szkolenie 2025 Bilans LZO
    Operat FB
    obliczenia śladu węglowego
    Katalizatory do redukcji LZO - Katalizator Grupa PONER

    Zobacz komunikaty KE / JRC / UE-BRITE (IPPC Bureau) / INCITE / Rada Unii Europejskiej / Rada Europejska / US EPA / EEA / NIK / ETO / GDOŚ / GIOŚ / WIOŚ / IOŚ / MKiŚ:

    EEA: One in five cardiovascular deaths in the EU, preventable by improving the environment (3.11.2025)

    NIK: Kopciuchy wciąż zatruwają powietrze (31.10.2025)

    GIOŚ: Ocena jakości powietrza za 2024 rok – zbiorczy raport krajowy (30.10.2025)

    KOBiZE: Prace nad Europejskim Portalem Emisji Przemysłowych (22.10.2025)

    KOBiZE: Mechanizm CBAM - publikacja rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady wprowadzającego uproszczenia (21.10.2025)

    EEA: Emissions of pollutants from transport in EU-27 (21.10.2025)

    EEA: Variations (1990-2023) in the emissions of pollutants from transport by mode in EU-27 (21.10.2025)

    Rada Unii Europejskiej: COP 30 – Rada ustala stanowisko UE na konferencję klimatyczną w Belém (21.10.2025)

    EPA [CCS] Seeks Public Comment on Draft Carbon Storage Permit for Company in Randolph County, Indiana (20.10.2025)

    INCITE: One Year with INCITE (16.10.2025)

    GIOŚ: Rejestr poważnych awarii w 2024 r.

    IOŚ: Od krajowych strategii do lokalnych działań. Rolnictwo w obliczu zmian klimatu (17.10.2025)

    WIOŚ w Warszawie: Uciążliwość zapachowa pochodząca od osadów ściekowych na terenie Ostrowi Mazowieckiej (16.10.2025)

    KOBiZE: publikacja dotycząca modyfikacji ETS2: “A Fairer ETS2: Policy options ensuring climate ambition with social balance, while addressing price risks and distributional impacts” (16.10.2025)

    EPA [zapobieganie pożarom lasów] Issues Policy Guidance to Help Prevent Catastrophic Wildfires, Promote Use of Prescribed Fires for Mitigation Efforts (16.10.2025)

    IOŚ: Jak planować rozwój w kontekście zmian klimatu? (15.10.2025)

    MKiŚ: 2 mld zł z KPO na wsparcie produkcji zielonego wodoru (14.10.2025)

    IOŚ: Opracowany przez ekspertów z IOŚ-PIB pierwszy w Polsce Regionalny Plan Adaptacji do zmian klimatu (10.10.2025)

    Rada Unii Europejskiej: Rada zatwierdza wnioski dotyczące stosowania zachęt podatkowych w celu wspierania czystych technologii i przemysłu (10.10.2025)

    EU-BRITE: The Kick-off Meeting for the drawing up of the best available techniques reference document for Landfills (LAN BREF) took place as a hybrid meeting from 6 to 9 October 2025 (10.10.2025)

    WIOŚ w Rzeszowie: Działania kontrolne WIOŚ w związku ze zgłoszeniem zanieczyszczenia powietrza z instalacji do przetopu wtórnego aluminium w Nowej Dębie (9.10.2025)

    WIOŚ w Warszawie: ćwiczenia w zakładzie o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej w Mościskach (9.10.2025)

    JRC: Podaż i popyt na biomasę w UE w latach 2012–2022 (9.10.2025)

    JRC: Unprecedented Amazon fires in 2024 fuel record CO₂ emissions (8.10.2525)

    KOBiZE: Wyłączenie dotychczasowego interfejsu Rejestru Unii (8.10.2025)

    KOBiZE: Wywiad Roberta Jeszke dla Business Insider Polska na temat potencjalnych skutków i uwarunkowań związanych z wprowadzaniem nowego systemu ETS2 (6.10.2025)

    Instrat: Czwarty odczyt Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki IDPG – za I półrocze 2025 r. (6.10.2025)

    JRC: Who is "energy poor" in the EU? (6.10.2025)

    JRC: Global anthropogenic emissions (CAMS-GLOB-ANT) for the Copernicus Atmosphere Monitoring Service simulations of air quality forecasts and reanalyses (6.10.2025)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Modelling exposure of semi-volatile organic chemicals (SVOCs) in car cabins and assessment of their relative risks

    Can vehicle emission standards alone ensure clean air in urban centers? Lessons from a South American metropolitan area

    PM-bound organic compounds from residential coal combustion: levels and toxicological effects

    Zobacz EUR-Lex:

    Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego – Wpływ gospodarczy wdrożenia unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji ETS (29.10.2025)

    Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego – Współzależność między pokojem a zmianą klimatu: potrzeba odnowionej globalnej dyplomacji (29.10.2025)

    Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/1482 z dnia 24 lipca 2025 r. zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1021 w odniesieniu do trwałych zanieczyszczeń organicznych: eteru tetrabromodifenylu, eteru pentabromodifenylu, eteru heksabromodifenylu, eteru heptabromodifenylu i eteru dekabromodifenylu (28.10.2025)

    Decyzja Komisji z dnia 24 czerwca 2025 r. zlecająca centralnemu administratorowi rejestru Unii wprowadzenie zmian w tabelach krajowego rozdziału uprawnień Belgii, Bułgarii, Czech, Danii, Niemiec, Estonii, Hiszpanii, Francji, Chorwacji, Włoch, Litwy, Luksemburga, Węgier, Niderlandów, Austrii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji i Finlandii do rejestru Unii (24.10.2025)

    Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/3012 z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie ustanowienia unijnych ram certyfikacji trwałego pochłaniania dwutlenku węgla, technik węglochłonnych oraz składowania dwutlenku węgla w produktach (23.10.2025)

    Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2025/2083 z dnia 8 października 2025 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) 2023/956 w odniesieniu do uproszczenia i wzmocnienia mechanizmu dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 (17.10.2025)

    Sprostowanie do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2464 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 537/2014, dyrektywy 2004/109/WE, dyrektywy 2006/43/WE oraz dyrektywy 2013/34/UE w odniesieniu do sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (8.10.2025)

    P9_TA(2024)0319 – Jakość powietrza i czystsze powietrze dla Europy – Rezolucja ustawodawcza Parlamentu Europejskiego z dnia 24 kwietnia 2024 r. w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (17.9.2025)

    Decyzja Komisji z dnia 12 września 2025 r. w sprawie zlecenia centralnemu administratorowi wprowadzenia do rejestru Unii zmian w tabelach krajowego rozdziału uprawnień do emisji lotniczych państw członkowskich w celu uwzględnienia wykorzystania kwalifikujących się paliw lotniczych w 2024 r. (16.9.2025)

    Decyzja wykonawcza Komisji UE 2025/1786 z dnia 9 września 2025 r. w sprawie publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2023 (11.9.2025)