2024-03-25

    Kongres Carbon Capture 23 kwietnia 2024 w Poznaniu

    Zapraszamy na pierwszy w Polsce KONGRES CARBON CAPTURE, który w formule Conference&Expo będzie poświęcony zagadnieniu wychwytywania, składowania i ponownego wykorzystania CO2 – tak zwanym technologiom CCS (Carbon Capture and Storage) oraz CCU (Carbon Capture and Utilization). Wydarzenie odbędzie się 23 kwietnia 2024 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Szczegółowe informacje na stronie Organizatora – Magazynu Biomasa

    NEWSLETTER:
    Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach zapisz się
     
    Szkolenie 2025 Bilans LZO
    Szkolenie 2025 Rozprzestrzenianie zanieczyszczeń powietrza
    Katalizatory do redukcji LZO - Katalizator Grupa PONER
    obliczenia śladu węglowego
    Konferencja LNG i bioLNG 6-7.10.2025 Gdynia
    Operat FB

    Zobacz komunikaty KE / JRC / UE-BRITE (IPPC Bureau) / INCITE / Rada Unii Europejskiej / Rada Europejska / US EPA / EEA / NIK / ETO / GDOŚ / GIOŚ / WIOŚ / IOŚ / MKiŚ:

    Rada Unii Europejskiej: Rada zatwierdza wnioski dotyczące stosowania zachęt podatkowych w celu wspierania czystych technologii i przemysłu (10.10.2025)

    EU-BRITE: The Kick-off Meeting for the drawing up of the best available techniques reference document for Landfills (LAN BREF) took place as a hybrid meeting from 6 to 9 October 2025 (10.10.2025)

    WIOŚ w Rzeszowie: Działania kontrolne WIOŚ w związku ze zgłoszeniem zanieczyszczenia powietrza z instalacji do przetopu wtórnego aluminium w Nowej Dębie (9.10.2025)

    WIOŚ w Warszawie: ćwiczenia w zakładzie o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej w Mościskach (9.10.2025)

    JRC: Podaż i popyt na biomasę w UE w latach 2012–2022 (9.10.2025)

    JRC: Unprecedented Amazon fires in 2024 fuel record CO₂ emissions (8.10.2525)

    KOBiZE: Wyłączenie dotychczasowego interfejsu Rejestru Unii (8.10.2025)

    KOBiZE: Wywiad Roberta Jeszke dla Business Insider Polska na temat potencjalnych skutków i uwarunkowań związanych z wprowadzaniem nowego systemu ETS2 (6.10.2025)

    Instrat: Czwarty odczyt Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki IDPG – za I półrocze 2025 r. (6.10.2025)

    JRC: Who is "energy poor" in the EU? (6.10.2025)

    JRC: Global anthropogenic emissions (CAMS-GLOB-ANT) for the Copernicus Atmosphere Monitoring Service simulations of air quality forecasts and reanalyses (6.10.2025)

    JRC: Gospodarka o obiegu zamkniętym może ograniczyć emisję CO₂ przez przemysł ciężki nawet o 231 milionów ton rocznie (3.10.2025)

    KOBiZE: Konsultacje publiczne dotyczące CBAM (2.10.2025)

    WIOŚ w Warszawie: Ćwiczenia w zakładach o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej w Płocku (1.10.2025)

    EPA [HFC] Proposes Reforming Biden Technology Transitions Rule to Lower Costs for American Families at the Grocery Store, Make Refrigerants Affordable, Safe and Accessible Again (30.9.2025)

    EPA [transport] Rings the Alarm on California’s Latest Questionable Attempt to Impose EV Mandates (30.9.2025)

    EPA [pożar magazynu energii – prace porządkowe po pożarze] Oversees Largest Lithium-Ion Battery Cleanup in Agency History at Moss Landing (29.9.2025)

    EEA: Europe's environment 2025 (29.9.2025)

    U.S. EPA [energetyka] Administrator Zeldin Announces Actions to Unleash American Energy at National Energy Dominance Council’s Advancing America’s Beautiful Clean Coal Event (29.9.2025)

    Rada Unii Europejskiej: CBAM – Rada zatwierdza uproszczenie instrumentu zapobiegającego ucieczce emisji (29.9.2025)

    MKiŚ: Polska i Norwegia chcą współpracować przy technologiach CCUS (26.9.2025)

    KOBiZE: Kongres Nowej Mobilności w Katowicach: okrągły stół ws. ETS2 (26.09.2025)

    JRC: Wpływ przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym w sektorze cementu i betonu w UE na środowisko i gospodarkę społeczną (24.9.2025)

    JRC: Wpływ przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym w sektorze aluminium w UE na środowisko i gospodarkę społeczną (24.9.2025)

    JRC: Wpływ przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym w sektorze stalowym UE na środowisko i gospodarkę społeczną (24.9.2025)

    JRC: Wpływ przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym w sektorze tworzyw sztucznych w UE na środowisko i gospodarkę społeczną (24.9.2025)

    JRC: Dekarbonizacja europejskiego transportu ciężkiego (24.9.2025)

    NIK: Polskim kopalniom grożą miliardowe kary za emisje metanu (23.9.2025)

    EEA: Emission trends of the main air pollutants in EU-27 between 2005 and 2023, presented as a percentage of their level in 2005 (23.9.2025)

    EEA: Emission reductions of the main air pollutants by EU Member State in 2023 compared to 2005 levels (23.9.2025)

    EPA [Halon-1301] Seeks Information to Safeguard a Critical Aviation Fire Suppression Agent from Needless Destruction (23.9.2025)

    GIOŚ: Upowszechnianie i ułatwianie dostępu do informacji o jakości powietrza w Polsce poprzez utworzenie nowego Portalu „Jakość Powietrza” (19.9.2025)

    KOBiZE: Stanowisko w sprawie nowelizacji rozporządzenia Europejskiego Prawa o Klimacie z lipca 2025 r. (17.09.2025)

    Zobacz bieżące artykuły w Atmospheric Environment:

    Effects of different aerosol types on surface UV radiation in the 21st century

    Passive sampling of atmospheric polycyclic aromatic hydrocarbons by silicone wristbands during wildland fires

    Emission estimates of ozone-depleting hydrochlorofluorocarbons for China inferred from new observations and inverse modeling

    Characteristics, influencing factors, and risk assessment of indoor dustfall microplastics: Emphasizing the elevated risks of fragmented forms

    Modelled air pollution levels in the UK from 2003 to 2019

    Zobacz EUR-Lex:

    Sprostowanie do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2464 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 537/2014, dyrektywy 2004/109/WE, dyrektywy 2006/43/WE oraz dyrektywy 2013/34/UE w odniesieniu do sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (8.10.2025)

    P9_TA(2024)0319 – Jakość powietrza i czystsze powietrze dla Europy – Rezolucja ustawodawcza Parlamentu Europejskiego z dnia 24 kwietnia 2024 r. w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (17.9.2025)

    Decyzja Komisji z dnia 12 września 2025 r. w sprawie zlecenia centralnemu administratorowi wprowadzenia do rejestru Unii zmian w tabelach krajowego rozdziału uprawnień do emisji lotniczych państw członkowskich w celu uwzględnienia wykorzystania kwalifikujących się paliw lotniczych w 2024 r. (16.9.2025)

    Decyzja wykonawcza Komisji UE 2025/1786 z dnia 9 września 2025 r. w sprawie publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2023 (11.9.2025)

    Sektory energochłonne – Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie sektorów energochłonnych 2025/2536 RSP (9.9.2025)

    Zmiana dyrektyw UE 2022/2464 i UE 2024/1760 w odniesieniu do dat, od których państwa członkowskie mają stosować niektóre wymogi dotyczące sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju i niektóre wymogi w zakresie należytej staranności przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju – Rezolucja ustawodawcza Parlamentu Europejskiego z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego dyrektywy UE 2022/2464 i UE 2024/1760 w odniesieniu do dat, od których państwa członkowskie mają stosować niektóre wymogi dotyczące sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju i niektóre wymogi w zakresie należytej staranności przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (9.9.2025)

    Rozporządzenie wykonawcze Komisji UE 2025/1706 z dnia 25 lipca 2025 r. ustanawiające zasady, procedury i metodyki badań dotyczące stosowania rozporządzenia UE 2024/1257 w odniesieniu do homologacji typu pojazdów kategorii M1 i N1 w zakresie emisji spalin i emisji par oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze UE 2020/683 (5.9.2025)